در صحن مجلس؛

نیکزاد: برای کاهش قیمت فولاد باید با دلالان برخورد جدی شود

1399/08/06 - 13:45 - کد خبر: 29658
علی نیکزاد

نصر: نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که با رانت خواران و دلالان برخورد شود، شاهد کاهش قیمت فولاد خواهیم بود.

به گزارش نصر، علی نیکزاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار فولاد، گفت: قیمت فولاد و سیمان در پروژه‌های گوناگون به ویژه پروژه‌های ساختمان سازی و عمرانی تأثیر زیادی دارد اما قیمت نامناسب این محصولات باعث شده که بسیاری از این فعالیت‌ها در سراسر کشور تعطیل شود.
وی با اشاره به اینکه ما در زمینه قیمت سیمان و فولاد چندین جلسه با سرپرست قبلی وزارت صمت و همچنین وزیر جدید صمت برگزار کرده‌ایم، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به خوبی قیمت سیمان و فولاد را مدیریت نکرده است و این مسئله باعث گرانی شدید این محصول شده است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان ذیربط در جلسه با نمایندگان مجلس وعده دادند که قیمت هر کیلوگرم فولاد بیشتر از هشت هزار تومان نشود اما ما شاهدیم که قیمت فولاد امروز بالاتر از نرخ جهانی است.
نیکزاد با بیان اینکه مصرف داخلی فولاد ۱۵ میلیون تن است اما ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: انتظار ما آن است که زمانی که کالایی در بازار بورس عرضه می‌شود، قیمت آن کاهش یابد اما به دلیل آنکه نظارت‌ها کافی نیست و به خوبی با دلالان و رانت خواران برخورد نمی‌شود، همچنان شاهد افزایش شدید قیمت فولاد هستیم.
وی گفت: میزان صادرات سیمان و فولاد ۴۸ درصد کاهش یافته و در این شرایط هیچ توجیهی وجود ندارد که قیمت این محصولات از بازارهای جهانی بیشتر باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار