رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی؛

فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی به هزار و ۶۴۰ نفر رسید

1399/08/06 - 11:52 - کد خبر: 29645
جواد آقازاده

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: فوتی‌های ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ نفر دیگر افزایش یافت و به یک‌هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

به گزارش نصر، جواد آقازاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با بستری شدن ۳۰۴ نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته نیز، تعداد بستری های بیماران حاد تنفسی در استان به یک هزار و ۴۲۷ نفر رسید که آن هم رقم بسیار بالایی است.
وی اضافه کرد: از کل بیماران بستری شده، ۲۶۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و ۷۴ نفر با شرایط ویژه به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط بیش از یک هزار و ۵۰۰ آزمایش مربوط به کرونا در استان انجام می شود که البته در برخی روزها، این آزمایش ها به بیش از ۲ هزار مورد نیز افزایش یافته است.
آقازاده با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمان در آذربایجان غربی با همه توان برای کنترل و درمان بیماری کرونا اهتمام دارد، اضافه کرد: مقابله با بیماری کرونا یک امر فرابخشی است و باید تمامی ارگان ها و مسوولان پای کار بیایند.
وی گفت: یکی از مشکلات این است که درمانگاه های بخش خصوصی و مطب ها، بیماران کرونایی را به مراکز بهداشت معرفی نمی کنند؛ مراکز بهداشت بیماران کرونایی را مراقبت و کنترل می کنند اما این اقدام ها برای سایر بیماران معرفی نشده انجام نمی شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اعلام نگرانی در مورد برخی شهرستان های دیگر اظهار کرد: در برخی شهرستان از جمله بوکان، خوی و سلماس آمار مبتلایان افزایش یافته به طوری که تنها در خوی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار بستری شده است.
بنا به این گزارش، سه شهرستان پیرانشهر، ماکو و مهاباد نیز با اعلام وضعیت فوق قرمز، مشمول محدودیت های شدید مقابله با کرونا در آذربایجان غربی شده اند.
هرچند مسوولان استانی بر وضعیت فوق قرمز ارومیه نیز تاکید داشتند.
وضعیت همه شهرستان های آذربایجان غربی در خصوص بیماری کرونا، قرمز شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار