با حضور استاندار آذربایجان شرقی؛

مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری استان افتتاح شد

1399/08/04 - 13:46 - کد خبر: 29528
جلسه

نصر: مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری استان به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری با حضور استاندار آذربایجان شرقی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افتتاح شد.

به گزارش نصر، در این مرکز، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید و صنعت مستقر شده‌اند و صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت غیرحضوری، مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند.
 
استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مرکز، از همدلی و صمیمیت بین بخش‌های دولتی و خصوصی استان ابراز خرسندی کرد و گفت: نتیجه این همدلی در عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نمود عینی یافته است.
 
محمدرضا پورمحمدی از اهتمام مسئولان امر برای راه‌اندازی مرکز فوریت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری قدردانی کرد و گفت: این اقدام در سالی که به نام جهش تولید مزین شده است اقدام بسیار ارزشمندی است.
 
وی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی، پیام چنین اقداماتی به جامعه این است که رفع موانع تولید و حل مشکلات اقتصادی در اولویت مسئولان کشور قرار دارد.
 
استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: طبیعی است که جنگ اقتصادی هم مانند جنگ نظامی، تبعاتی داشته باشد و مهم این است که انتظارات و توقعات متناسب با شرایط جنگی باشد.
 
وی با تأکید بر اینکه همه باید باور کنیم که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس، همه ملت با تمام وجود به میدان آمدند امروز هم همه باید در کنار هم باشیم و برای حل مشکلات تلاش کنیم.
 
پورمحمدی با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: توهین به مسئولان نظام، نه از روی خیرخواهی، بلکه همراهی با دشمنان است و باید به کسانی که در این شرایط سخت برای اداره کشور تلاش می‌کنند، کمک کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تأمین امنیت سرمایه‌گذاران بکوشیم، افزود: وظیفه مسئولان نظام و دولت، تسهیل کار صنعتگران و تولیدکنندگان در چارچوب قانون است و باید از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار ماست در این جهت استفاده کنیم و اجازه ندهیم چرخه اقتصاد کشور کند شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انتصاب معاون اقتصادی وزیر کشور به عنوان قائم‌مقام وزیر صمت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، گفت: حضور دکتر دین‌پرست در ستاد تسهیل، خبر خوشی برای اهالی صنعت و تولید است و امیدوارم با همت همه مسئولان، مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید حل‌وفصل شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این مراسم هدف از راه‌اندازی مرکز فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری را کاهش بروکراسی اداری، تسهیل ارتباط میان تولیدکنندگان و دستگاه‌های اجرایی و تسریع در تصمیم‌گیری‌های این بخش عنوان کرد و گفت: در این مرکز، نیازمندی‌ها و مشکلات بخش صنعت و تولید شناسایی شده و به دستگاه‌ها منعکس می‌شود.
 
حبیب امین‌زاده افزود: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مستقر در این مرکز از طریق شماره تماس 35211111 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیام‌های تولیدکنندگان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران هستند.
 
وی همچنین درخصوص عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: تاکنون 300 پرونده واحدهای صنعتی و تولیدی در این کارگروه بررسی شده و از نظر انباشت پرونده نیز کمترین پرونده را در سطح کشور داریم.
 
امین‌زاده همچنین از راه‌اندازی نمایشگاه نیازمندی‌های صنایع استان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، قطعات مورد نیاز تولیدکنندگان و صنعتگران استان به نمایش گذاشته شده و مخترعان و مبتکران می‌توانند برای تولید این قطعات که از خارج تأمین می‌شود، با صنعتگران همکاری کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار