از عصر جمعه کلید خورد؛

محدودیت اینستاگرام به هزاران صفحه/ عذرخواهی رسمی اینستاگرام

1399/08/04 - 11:15 - کد خبر: 29523
صفحه اینستاگرام نصر

نصر: شبکه اجتماعی اینستاگرام از عصر جمعه با اعمال محدودیت هایی دسترسی به تعدادی از صفحات خبری را محدود کرد.

به گزارش نصر، این اقدام اینستاگرام که بدون هیچ گونه دلیلی صورت گرفته است فعالیت برخی رسانه های محلی پرمخاطب در اینستاگرام از جمله آژانس خبری تحلیلی نصر محدود کرد.
البته شب گذشته اینستا در حساب توئیتری خود پیامی با محتوای عذرخواهی منتشر کرد:

«دیروز سیستم های ما به نادرست برای پشتیبانی از #EndSARS محتوای مورد نظر را علامت گذاری می کردند و پست ها را به عنوان نادرست علامت گذاری می کردند.  ما از این بابت بسیار متاسفیم  این مسئله اکنون حل شده است ، و ما از اینکه مخاطبان خود را در چنین شرایطی نگران کردیم؛ معذرت می خواهیم.»

توحید ولی زاده مسئول امنیت شبکه های اجتماعی نصر در گفت و گویی اظهار داشت: این اتفاق یک باگ است که در سال 2017 هم اتفاق افتاده بود.
وی ادامه داد: اینستاگرام اخیرا برخی از موارد از جمله آنفالویاب را رصد می کند و مسدود می کند.
ولی زاده اضافه کرد: اما برخی از پیج ها وجود دارد که بدون تخلف مسدود شده اند و اینستاگرام پیامی حاوی بازگرداندن در مدت  24 ساعت را به این صفحات ارسال کرده است که احتمال 50 درصدی وجود دارد تا این صفحات برگردانده شوند.
وی اذعان داشت: اما برای برخی از صفحات اینستاگرام پیام 30 روزه داده است که این نوع صفحات امکان برگشت ندارند و باید صاحبان صفحاتی که با این نوع مشکل مواجه شده اند دقت کنند، یا به کسانی که وارد هستند سپرده شود.
ولی زاده افزود: بخاطر کرونا کارمندان اینستاگرام در دور کاری هستند و بصورت نیمه تعطیل اداره می شود به همین دلیل اگر مشکلی برای پیج بوجود بیاید تمام فرم های بازگردانی در اینستاگرام فعال می شوند و اکنون 5 ماه است که تمام فرم ها بسته شده اند.
وی گفت: مسدود سازی صفحات به تمام عواملی که خطوط اینستاگرام به حساب می آیند شامل می شود.مطالب سیاسی، خودکشی، فروش ماسک، فروش الکل و ضد عفونی کننده، مطالب مربوط به کرونا و هشتگ های ما کرونا را شکست می دهیم، کامنت ها و کپشن های مربوط به کرونا جزء خطوط قرمز اینستاگرام هستند که نباید درج شود و اگر در پیجی پست هایی از این موارد منتشر شود اینستاگرام آن صفحه را محدود می کند و بجای اینکه هزار نفر آن پست را ببینند تعداد کمی آن پست را مشاهده می کنند.
وی ادامه داد: همچنین اینستاگرام صفحاتی را که following بیشتری داشته باشند را بعنوان ربات شناخته و طبق قانون خود آن صفحه را مسدود خواهد کرد.بیش از 10 هزار صفحه از دیروز توسط اینستاگرام بسته شده است.این که برای برخی از صفحات اینستاگرامی پیامی با محتوی " بازگردانی 30 روزه " آمده است به مفهوم این نیست که 30 روز نمیتوانید از این صفحه استفاده کنید بلکه معنی اصلی این پیام این است که فقط 30 روز فرصت دارید تا این صفحه را برگردانید.
وی گفت: هیچ وقت امکان ندارد که پیج توسط اینستاگرام مسدود و خود به خود سپس رفع مسدودیت شود بلکه باید صاحب صفحه اینستاگرامی اقدامات لازم را برای بازگرداندن انجام دهد.
وای زاده گفت: پیج اینستاگرامی در هر شرایطی بازمی گردد اما اکنون بدلیل اینکه کسی از اینستاگرام بخاطر محدودیت های کرونایی پاسخگو نیست فعلا مدت زمان برگشت پیج ها تا شروع کار کامل اینستاگرام معلوم نیست و اکنون بیش از 6 ماه است که وضعیت پاسخگویی اینستاگرام در این حالت است.
وی تاکید کرد: پیج هایی که اکنون وجود دارد باید شماره و ایمیل به اینستاگرام ارسال کنند، امنیت پیج برخلاف اعتقاد عموم انجام دو مرحله ای نیست بلکه دادن برخی از اطلاعات است.

این گزارش حاکی است؛ "هادی میدانی" مدیر پیج ایسنتاگرامی انجمن آذربایجان با 62k فالوور به آدرس azaranjoman از جمله مدیران صفحات مسدودی توسط اینستاگرام است.
میدانی مدیر پیج اینستاگرامی آذرانجمن گفت:
دیشب حوالی ساعت 8 بود که پیامی از سوی اینستاگرام دریافت کردیم و بعد از آن دسترسی به صفحه آذرانجمن امکان پذیر نشد.
وی ادامه داد: حدود سه روز است که پیام هایی از سوی اینستاگرام در مورد اخبار مربوط به جنگ آزادسازی قره باغ دریافت می کردیم به طوری که چند پست مربوط به این اخبار نیز از طرف اینستاگرام حذف شد.
میدانی افزود: در داخل کشور متاسفانه برخی از کاربران به دلایلی درصدد تخریب صفحه آذرانجمن بوده و هستند؛ این کاربران با سازماندهی صفحات وابسته به جریانات خاصی که احتمالا مرتبط با لابی کشور ارمنستان نیز می باشند، به صورت هماهنگ شده مطالب منتشره را ریپورت و به اینستاگرام گزارش خلاف واقع می فرستند.
میدانی اضافه کرد: البته عواملی هم از خارج کشور وجود دارند و خط خبری که در حوزه قره باغ منتشر می شود را نشانه گرفته اند.

وی افزود: مشابه چنین اتفاقی در زمان ترور سردار شهید سلیمانی نیز اتفاق افتاد و ما شاهد آن بودیم که دشمن در فضای مجازی نیز دست به حرکتی مشابه زد و صفحات تاثیرگذار کشور را مسدود و محدود کرد.
وی ادامه داد: صفحات مجازی تنها منبع درآمد ناچیز رسانه ها هستند که پس از رویداد چنین اتفاقاتی ضربات جبران ناپذیزی به مجموعه های رسانه ای وارد می شود و طبیعتا زمان زیادی طول می کشد تا به رویه قبلی بازگردند و در این بین نیز هیچ حمایتی از سوی مسئولین مربوطه از رسانه ها انجام نمی پذیرد.

گزارش نصر می افزود؛ "سعید فرجامی" مدیر پیج ایسنتاگرامی تبریز وان نیز، وی گفت: اینستاگرام بدون هیچ پیامی دیشب صفحه تبریز وان را مسدود کرد و دیگر امکان ورود به صفحه را نداشتم، تبریز وان 194K عضو داشت.
فرجامی گفت: البته اینستاگرام علاوه بر برخی از صفحات داخلی، صفحات خارج از کشور را هم غیر فعال کرده است و  این مشکل مربوط به اینستاگرام است و ربطی به مسائل سیاسی از جمله قره باغ و .... ندارد.
Tabrizoneplus پیج جدید تبریز وان است که مخاطبین توانند جهت پیگیری این صفحه را دنبال نمایند.
انتهای پیام/

پژوهشیار