۹۰ درصد فعالیت‎های بهزیستی آذربایجان‌شرقی مجازی انجام می‌شود

1399/08/03 - 17:07 - کد خبر: 29505
فرگل صحاف

نصر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های بهزیستی به صورت مجازی و از طریق سامانه ‌اینترنتی انجام می‌ شود.

به گزارش نصر، فرگل صحاف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۱ سامانه ثبت و ارائه خدمت وجود دارد، افزود: این سامانه‌ها و اقدامات و نوع پوشش دهی افراد تحت پوشش شهرستانی مدام در حال ارزیابی است.
وی اظهار کرد: ۷۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان، مستمری بگیر بوده و یا از خدمات غیرمستمری بهزیستی بهره مند هستند، که با توجه به تعداد بالای این افراد، باید کمک به اقشار نیازمند تداوم داشته باشد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به پرداخت متمرکز مستمری‌ها، اظهار کرد: پرداخت‌های متمرکز در راستای شفاف سازی انجام و باعث می‌شود تا با ثبت آمارها، مانع از هدررفت منابع شویم.
وی ادامه داد: تهیه بانک اطلاعاتی نیروهای داوطلب بهزیستی نیز در دست اجرا است و این امر به منظور آینده نگری و مقابله با بحران های احتمالی انجام می‌ شود.
صحاف افزود: هر سازمانی در راستای برنامه ریزی و نظم بخشی به بهبود ساختار و ارتقای بهره وری منابع، اهمیت به سزایی به آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام مبتنی بر روش های علمی می دهد.  
وی ادامه داد: آمار و برنامه ریزی درست، صحیح و دقیق، امکانات موجود را در مسیر توسعه پایدار رهنمون خواهد کرد.
صحاف در خصوص وضعیت سلامت افراد در مراکز نگه داری بهزیستی نیز گفت: با توجه به این‌که قشر آسیب دیده جامعه در مراکز نگه داری سکونت دارند، سهمیه بهداشت در مورد واکسن آنفلوانزا برای ۷۵ درصد این افراد تهیه و تزریق شده و برای باقی افراد نیز در حال اقدام است.
انتهای پیام/

پژوهشیار