فرماندار زنجان؛

وضعیت کرونایی زنجان نسبت به گذشته خطرناک‌تر شده است

1399/08/03 - 13:42 - کد خبر: 29490
کروناویروس، کرونا

نصر: فرماندار زنجان گفت: بررسی و گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان نشان می‌دهد با توجه به افزایش شمار مبتلایان، بستری و حتی فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در شهر زنجان وضعیت کنونی نسبت به گذشته خطرناک‌تر شده است.

به گزارش نصر، رضا عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به اینکه شهرستان های بحرانی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است افزود: بر مبنای این گزارش شهرستان خرمدره نیز جزو مناطق یاد شده است، در حالی که گزارش ها نشان می دهد وضعیت کرونایی شهر زنجان حتی از این شهر و دیگر مناطق استان نیز به مراتب خطرناک تر شده است.
وی با ابراز نگرانی در خصوص شرایط حال این ویروس نامنحوس در شهر زنجان اضافه کرد: تراکم بالای جمعیت در شهر زنجان نسبت به دیگر مناطق استان، افزایش شمار مبتلایان را بسیار نگران کننده تر کرده است.
فرماندار زنجان، با بیان اینکه متاسفانه طی ۲ هفته گذشته برگزاری تجمعات مختلف به ویژه برگزاری مراسم خودجوش شادی در پیاده راه سبزه میدان بدون رعایت پروتکل های بهداشتی بدون استفاده از ماسک، اقدامی خطرناک بوده و گردش ویروس را به دنبال دارد، ادامه داد: متاسفانه این ویروس بسیار جهش یافته و رخدادهای این چینین خود عامل انتقال و ابتلای افراد به شمار می ورد.
وی اضافه کرد: در مجموع شرایط کرونایی شهر زنجان به مراتب بحرانی تر از سایر مناطق این استان بوده و کوچکترین بی مبالاتی می تواند فاجعه انسانی را در شهر بوجود آورد، نکته ای مهم که چندان از سوی برخی شهروندان جدی گرفته نمی شود و در واقع وضعیت کنونی را عادی تصور می کنند.
فرماندار زنجان ادامه داد: فرمانداری تقاضای اعمال محدودیتهایی همانند سه هفته گذشته را به ستاد پیشگیری و مقابله بیماری کرونای استان اعلام کرد که طبق تدابیر اتخاذ شده این محدودیت ها طی هفته جاری نیز گسترش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه مطالبه جدی شهروندان در روزهای سخت کرونایی برخورد با افرادی است که به نوعی رفتارهای مغایر با پروتکل های بهداشتی دارند، اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت های قانونی و مجازات افراد بی توجه که با جان سایرین بازی می کنند الزامی است و در این خصوص مماشاتی انجام نخواهد گرفت.
عسگری افزود: هر چند شرایط کرونایی خرمدره حکایت از شمار مبتلایان آن حکایت دارد و در این میان کوچکترین بی تفاوتی شهروندان زنجانی در رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی می تواند وضعتی فعلی را بسیار بحرانی تر کند و بسیار نگران روند کنونی هستیم.
این مسؤول با بیان اینکه برخی افراد همچنان در پیک سوم بیماری کرونا نسبت به برگزاری کارناوال های عروسی اقدام می کنند، گفت: وضعیت کنونی عادی نیست و تداوم چنین رفتارهایی و برگزاری تجمعات گوناگون راهی جز اعمال محدودیت های گسترده نیست که چنین اقدامی به رفتار مردم بستگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: با ساز وکارهای در نظر گرفته شده به ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهر زنجان نیز اعلام شده تا حد اماکن برای حضور کارمندان دارای بیماری های زمینه ای سختگیری لازم اعمال نشود و از طرفی افراد مبتلا نیز موظف به سپری کردن دوران قرنطینه خانگی هستند که پس از بهبودی می توانند به فعالیت کاری خود ادامه دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار