پورمحمدی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی:

برخورد قوه قضاییه با تخلفات خصوصی سازی ها طوری نباشد که کارآفرینان را دلسرد کند/ من عامل تاخیر پروژه اتوبان تبریز-سهند نبودم

1399/08/02 - 12:48 - کد خبر: 29434
شورای گفت و گو

نصر: استاندار آذربایجان شرقی به انتقادات از تاخیر متناوب در بهره برداری از اتوبان تبریز-سهند و ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت دشت مغان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار نصر، «محمدرضا پورمحمدی» در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به فشارهای اقتصادی دشمنان، اظهار کرد: خوشبختانه تفاهم و همدلی بسیار خوبی در بین اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی وجود دارد که امیدواریم این روحیه، قوی‌‌تر از گذشته استمرار یابد تا بتوانیم بر مشکلات تولید فائق آییم.
 
وی با اشاره به مشکلات ناشی از فشارهای اقتصادی دشمنان و نیز گرفتاری های ناشی از شسوع ویروس کرونا در بخش تولید و صنعت، گفت: با وجود تمام این فشارها، فعالان بخش خصوصی به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی، نقش بسزایی در خنثی‌سازی تهدیدهای دشمنان و تبدیل آن به فرصت دارند.
 
 پورمحمدی خواستار حمایت واقعی از تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی شد و افزود: قانون، فصل‌الخطاب تمام فعالیت‌هاست؛ اما باید توجه داشت که در شرایط فعلی اقتصاد کشور، با تولیدکنندگان و جهادگران عرصه صنعت و تولید باید با لبه نرم قانون رفتار کرد.
 
وی با اشاره ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، افزود: مشکلی که درباره مغان پیش آمد، در حدود استان ما نبود و انتظار ما این بود که نمایندگان استان اردبیل، استاندار و امام جمعه درباره وضعیت پیش آمده در واگذاری مغان واکنش نشان بدهند.
 
پورمحمدی افزود: آقای ژائله برند این استان است و من قبلاً هم گفته ام هر روز ایشان را دعا می کنم که هزاران نفر به وسیله کار در مجموعه های ایشان امرار معاش می کنند، حالا آقای ژائله را مثال زدم، من همه تولیدکنندگان را دعا می کنم و از زحمات آن ها تشکر می کنم.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ابطال واگذاری غیر قانونی شرکت کشت و صنعت دشت مغان، اظهار کرد: در این مورد انصافاً آقای ژائله هم مقاومت خاصی نکرد و گفت که من روزی این شرکت را خریده ام و اگر امروز بنا به ابطال آن باشد، پولم را برگردانند و می پذیرم. با احترام به دستگاه قضایی، معتقدم روند امور در برخورد با تخلفات واگذاری ها نباید طوری باشد که کارآفرینان و تولیدکنندگان دلسرد شوند. این مسئله منحصر به مغان نیست و در شرکت های دیگر هم به وجود آمده است.
 
پورمحمدی گفت: حالا در بحث واگذاری ها مشکلاتی وجود دارد که باید بررسی شود، اگر می خواهیم اصل 44 را اجرا کنیم، باید سنجیده عمل کرد. باید فرش قرمز برای سرمایه گذار پهن کنیم، سرمایه گذار به این راحتی پیدا نمی شود و ما باید از داشته هایمان مراقبت کنیم، این ها سرمایه ها و آبرویشان را برای اقتصاد این کشور هزینه کردند.
 
وی ادامه داد: آنچه بر عهده ما به عنوان مسئولان سیاسی بود انجام دادیم و با معاون حقوقی رییس جمهور در مورد واگذاری دشت مغان صحبت کردم و گفتیم که این وضعیت نگران کننده است. ما با مسئولان قضایی هم در مورد پلمپ انبارهای کشت و صنعت مغان صحبت کردیم که خدای نکرده در این روند نوعی خلیفه کشی مرسوم نشود.
 
پورمحمدی گفت: ما لیاقت حفظ سرمایه گذران مان را داریم و اجازه نمی دهیم سر سوزنی به فعالیت های آن ها در استان خدشه وارد شود.
 
وی در ادامه در مورد وضعیت اتوبان تبریز-سهند نیز گفت: متاسفانه در فضای مجازی مرا مورد عتاب قرار دادند و چنین عنوان کردند که عامل تاخیر این پروژه من هستم و خواستار استعفای من شدند، اما از زمانی که ما کار را تحویل گرفتیم، این پروژه پیشرفت چشمگیری کرد و اکنون در آستانه بهره برداری قرار دارد.
 
پورمحمدی افزود: اتمام این پروژه یکی از اولویت‌های اصلی ما از نخستین روز مسئولیت بوده و پیشرفت فیزیکی آن در این مدت از ۴۲ درصد به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.
 
وی با اشاره به تاخیرهای پیش‌آمده در افتتاح این پروژه، گفت: این مسیر در زمان وعده داده شده آماده بود تا زیر بار ترافیک برود، ولی با تاکید دادستانی برای تامین ایمنی هرچه بیشتر مردم، افتتاح پروژه را تا نصب گاردریل و تابلوهای راهنمایی به تاخیر انداختیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد این پروژه در روزهای پایانی آبان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح ‌شود.
 
انتهای پیام/

پژوهشیار