دفاع تمام قد ژائله از دولت/

دولت واقعیت ها را بیان کند/ تخریب دولت به نفع کشور نیست/ مسئولان با فضاسازی «بچه ها» در فضای مجازی تصمیم می گیرند!

1399/08/02 - 10:30 - کد خبر: 29426
یونس ژائله

نصر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز درباره انتقادات از عملکرد سازمان خصوصی سازی گفت: یک بچه می نشیند پشت کامپیوترش و هر چه دوست دارد می نویسد و در نتیجه مسئولان در فضایی که ایجاد شده، تصمیم گیری می کنند! چنین تصمیم گیری هایی اعتماد به حاکمیت و نظام را از بین می برد و در نهایت سرمایه های بخش خصوصی احساس نا امنی می کند و این باعث خروج سرمایه از کشور می شود.

به گزارش نصر، یونس ژائله در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به تحریم های جدید اقتصادی امریکا علیه ایران، افزود: سربازان جبهه اقتصادی همچنان به تلاش خودشان ادامه می دهند و صادرات غیر نفتی شرکت های بخش خصوصی و بازگشت ارز حاصل از صادرات به بانک مرکزی در این شرایط کمک شایانی به اقتصاد کشور است.
 
وی افزود: یک سری اتفاقات احتمال می  دهیم که در آینده در بحث تامین مواد اولیه و انرژی کارخانجات اتفاقاتی بیافتد و لازم است مدیریت استان تدابیر لازم را از قبل پیش بینی کند.
 
ژائله گفت: در بحث تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی شورای پول و اعتبار مصوب کرد تا بانک ها 90 درصد نیاز سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین کنند، اما این رقم در استان زیر 42 درصد است و حتی میانگین قبلی کمتر است و باید تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در اولویت باشد.
 
وی ادامه داد: برخی نیازهای تامین مواد اولیه داخلی است و شرکت های پتروشیمی و فولادی در این زمینه عملکرد قابل قبولی ندارند و موجب ایجاد مشکل مضاعف در واحدهای تولیدی می شوند. در مورد تامین نیاز ارزی کارخانه های تولیدی برای تامین قطعات یدکی ماشین آلات که رقم قابل توجهی هم نیست باید تدابیر لازم اتخاذ شود.
 
وی در ادامه به انتقادات از عملکرد سازمان خصوصی سازی اشاره کرد و گفت: امروز می بینیم که چهار تا جوان که به فضای مجازی دسترسی دارند، بزرگترین مسئولان مملکت را به چالش می کشند و هیچ امنیت فکری و کاری برای مسئولان باقی نمانده است و یک بچه می نشیند پشت کامپیوترش و هر چه دوست دارد می نویسد و در نتیجه مسئولان در فضایی که ایجاد شده، تصمیم گیری می کنند! چنین تصمیم گیری هایی اعتماد به حاکمیت و نظام را از بین می برد و در نهایت سرمایه های بخش خصوصی احساس نا امنی می کند و این باعث خروج سرمایه از کشور می شود.
 
ژائله ادامه داد: آمار بگیرید ببینید در ترکیه بیشترین سرمایه گذاری خارجی متعلق به کدام کشور است. لازم است برای جلوگیری از این غوغاسالاری ها اقدام شود. امروز می بینیم به رییس جمهور هم توهین می کنند، این جریان فکری خطرناک است و بخش خصوصی و دولت در کنار هم در این شرایط هم از این مشکلات عبور کنند.
 
وی در مورد بخش نامه های متعدد صادراتی نیز گفت: این وضعیت موجب شده برخی صادرکنندگان بزرگ احساس خطر کنند و کنار بکشند. صدا و سیما یک مقدار باید روی حمایت از تولید وقت بگذارد، این قدر نباید وزرات صمت را تخریب کنند، می بینید رفته اند یک کارخانه تعطیل را پیدا کرده اند که بیا و ببین! ما نمی گوییم مشکل نیست، موفقیت ها را هم نشان بدهند، این حرکت ها روحیه ها را تضعیف می کند.
 
رییس اتاق بازرگانی تبریز در حمایت از دولت اظهار داشت: تخریب دولت به نفع کشور نیست، برای ما سوال است که دولت چرا از عملکرد خود دفاع نمی کند و واقعیت ها را بیان نمی گوید؟ بیایند قشنگ توضیح بدهند و شرایط را بگویند. این تصمیم ها شاید تصمیم هایی است که در جای دیگری غیر از دولت می گیرند.
 
انتهای پیام/

پژوهشیار