معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز اعلام کرد:

تحقق ۷۶ درصدی بودجه شهرداری تبریز در ۶ ماهه نخست امسال

1399/08/01 - 13:41 - کد خبر: 29391
مرتضی موحدنیا

نصر: معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز اعلام کرد: ۷۶ درصد از بودجه شهرداری تبریز در شش ماهه نخست سال جاری تحقق یافت.

به گزارش نصر، مرتضی موحدنیا در گفتگو با خبرنگار گفت: بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز سه هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده بود که سهم شهرداری در ۶ ماهه نخست امسال یک هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال است که یک هزار ۳۷۵ میلیارد ریال از آن وصول شده است.
او از رشد تحقق بودجه سال جاری نسبت به مدت مشابه طی سال گذشته خبر داد و افزود: در مدت مشابه سال ۹۸ نیز شاهد تحقق ۷۵ درصدی بودجه دو هزارو ۶۰۰ میلیارد ریالی شهرداری تبریز بودیم.
موحدنیا با اشاره به رشد میزان وصولی‌های شهرداری تبریز نسبت به بودجه در سال‌های گذشته، بیان کرد: بی تردید این رویکرد رو به رشد نشان دهنده تلاش همکاران شهرداری در زمینه‌های مختلف است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ۱ آبان روز آمار و برنامه ریزی به تلاشگران این عرصه، گفت: نامگذاری روزی به این نام نشانگر اهمیت موضوع آمار و برنامه ریزی است چرا که شاخصه‌های توسعه یک کشور و هر جامعه بستگی به برنامه ریزی دارد.
موحدنیا با تاکید بر اینکه اساس برنامه ریزی بر پایه آمار و اطلاعاتی است که برای تدوین برنامه بکار می‌رود، افزود: اگر اطلاعات اولیه درست و دقیق باشد به همان میزان برنامه و اجرای آن نیز به درستی پیش رفته و ارزیابی نیز صحیح خواهد بود.
او با اشاره به رویکرد برنامه محور شهرداری تبریز در تدوین چشم انداز، گفت: در شورای پنجم برای نخستین بار سیاست گذاری تحت عنوان برنامه چشم انداز ۱۲ ساله، برنامه پنج ساله و برنامه‌های یک ساله با عنوان بودجه که برشی از برنامه پنج ساله است، تدوین شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز ادامه داد: هر چند پیش از این در شهرداری تبریز هیچ گونه شاخصی برای ارزیابی عملکرد شهرداری وجود نداشت ولی در شورای پنجم شاخص‌های برنامه راهبردی شهرداری تبریز احصاء و در ۲۸۸ شاخص و ۱۰ حوزه برای نخستین بار تدوین شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار