رئیس هیأت مدیره شرکت عمران توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره):

دو هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در سهند احداث می‌شود

1399/08/01 - 11:41 - کد خبر: 29380
علی اکبر محرابیان

نصر: رئیس هیأت مدیره شرکت عمران توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: دو هزار واحد در قالب مسکن اقدام ملی در سهند احداث می‌شود.

به گزارش نصر، علی اکبر محرابیان در بازدید از زمین‌های مکان یابی شده برای ساخت پروژه‌های اقدام ملی مسکن در شهر جدید سهند، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای تامین مسکن اقشار فاقد مسکن، طرحی به‌نام طرح اقدام ملی مسکن طراحی کرده است.

وی گفت: دولت برای تامین مسکن این گروه، ساخت تعداد 400 هزار واحد را در دستور کار قرار داده که در این راستا احداث واحد در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بالاتر از 100 هزار نفر را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برعهده گرفته است.
وی افزود: تامین زمین برای احداث 400 هزار واحد را سازمان ملی زمین، شرکت بازآفرینی شهری و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به عهده گرفته و ساخت تعداد 200 هزار واحد نیز به شهرهای جدید کشور محول شده است.
محرابیان با اشاره به این‌که شهر جدید سهند موقعیت ویژه‌ای دارد، گفت: برای 2000 واحدی که قرار است در شهر جدید سهند احداث شود، منطقه مناسبی انتخاب شده که زیرساخت‌های لازم برای آرامش و راحتی مردم فراهم بوده و از نظر اقتصادی نیز با صرفه‌تر است.
وی تاکید کرد: برای ساخت این واحدها سعی شده از پیمانکاران خوشنام، پیشکسوت و جهادی که گنجینه‌های دوران دفاع مقدس هستند، استفاده شود و مجموعه جهاد نصر ساخت این واحدها را برعهده دارد.


شهر جدید سهند رتبه نخست ثبت نام اقدام ملی مسکن
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این بازدید با اشاره به این‌که ما با جامه عمل پوشاندن به شعار "خواستن، توانستن است" و "رفتن، رسیدن"، شهر جدید سهند را پیش برده‌ایم، گفت: شهر جدید سهند با موقعیت ممتاز و عملکردی که دارد، در قیاس با شهرهای جدید کشور جزو اولین‌ها بوده و در بحث ثبت نام اقدام ملی مسکن نیز رتبه نخست را کسب کرده است.

عباس مصطفوی با بیان این‌که سهمیه شهر جدید سهند در طرح اقدام ملی مسکن تعداد 17200 واحد بوده و سه قطعه زمین مرغوب که به وسعت حدود هشت هکتار برای احداث 2000 واحد مسکن انتخاب شده است، اضافه کرد: یقینا از پروژه‌های پیشتاز کشور خواهد بود و آمادگی داریم بیش از این نیز ظرفیت ایجاد کنیم.
وی با اشاره به نامگذاری آزادراه تبریز – سهند بنام شهید والامقام "پورشریفی"، تاکید کرد: شهدای جهادگر مظلوم‌تر و گمنام‌تر از بقیه شهدای والامقام بوده و افتخار می‌کنیم که پروژه بزرگ آزادراه تبریز-اندیشه-سهند به‌نام این شهید جهادگر مزین شده است.

به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید سهند، در ادامه این سفر، رئیس هیأت مدیره شرکت عمران توسعه گران عمران ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) و هیات همراه با استاندار آذربایجان شرقی و معاون امور عمرانی استانداری دیدار کردند و در خاتمه صورت‌جلسه تحویل زمین مبادله شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار