رئیس مجمع نمایندگان استان خبر داد:

سرمایه‌گذاری 150 هزار میلیاردی ایمیدرو در معادن/ سهم ناچیز آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو

1399/08/01 - 10:05 - کد خبر: 29364
یوسف داودی

نصر: رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: در سال 98، حدود 5.4 میلیارد یورو (معادل150 هزار میلیارد تومان) طرح ایمیدرو در حوزه معادن به بهره‌برداری رسید، در حالی که سهم استان از سرمایه‌گذاری معادن سالانه به یک هزار میلیارد هم نمی‌رسد.

به گزارش نصر، یوسف داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار کرد: به دلیل تحریم‌ها واردات آلومینا چندان میسر نیست و مدیران استان همانطور که با جدیت پیگیر پروژه‌هایی مثل مس سونگون، سنگ‌های تزئینی و شرکت ماشین سازی هستند باید تولید آلومینا در سراب را هم در اولویت پیگیری‌های خود قرار دهند.
داوودی حداقل آلومینای مورد نیاز کشور را 1.5 میلیون تن عنوان و اضافه کرد: با اجرایی شدن پروژه تولید آلومینا در سراب وابستگی کشور به آلومینا کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه 2.3 میلیون یورو برای آلومینیوم جنوب تخصیص یافته و بهره‌بردای از این پروژه نیز آغاز شده، افزود: تلاش‌های زیادی را برای اجرایی شدن آلومینای سراب صورت داده‌ایم و قرارداد فاز اول پروژه به مبلغ 4 هزار میلیارد تومان با قرارگاه خاتم‌الانبیا مبادله شده است.
نماینده سراب در مجلس با اشاره به وجود معادن متعدد مس، آلومینیوم، سنگ‌های تزئینی، سرب و غیره در نقاط مختلف استان، متذکر شد: در سال 98، حدود 5.4 میلیارد یورو (معادل150 هزار میلیارد تومان) طرح ایمیدرو در حوزه معادن به بهره‌برداری رسید، در حالی که سهم استان از سرمایه‌گذاری معادن سالانه به یک هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به بهره‌برداری کامل رسیدن معادنی مثل مس و آلومینیوم می‌تواند اشتغالزایی بسیار قابل توجهی داشته و استان را تبدیل به قطب صنعتی کند؛ بنابراین لازم است مسوولان استان ورود جدی‌تری به حوزه معادن داشته باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار