استاندار اردبیل؛

۱۳ هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین امسال بهره‌برداری می‌شود

1399/08/01 - 09:45 - کد خبر: 29361
سد، پایاب

نصر: استاندار اردبیل گفت: با جذب اعتبار و سرعت بخشیدن به پروزه پایاب سد خداآفرین امسال ۱۳ هزار هکتار از اراضی پایاب این سد بهره‌برداری شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو همچنین از تخصیص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های پایاب سد خداآفرین و آبیاری تحت فشار استان خبر داد.
وی همچنین درباره واگذاری اراضی محدوده کشت و صنعت مغان به عشایر بیان کرد: مستندات و نقشه واحدهای مسکونی، طرح هادی و لیست روستاها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته تا بعد از بررسی‌های لازم وزارت جهاد کشاورزی اراضی و روستاها را در چهار چوب قانون به نام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتقال داده و این بنیاد نیز به نام عشایر سند صادر کند.
وی اظهارداشت: ۱۱ هزار نفر  در روستاهای محدوده کشت و صنعت زندگی می‌کنند و طبق قولی که به این اهالی داده شده برای اراضی و خانه‌های مسکونی آنها  سند صادر می‌شود.
بهنامجو گفت: در بحث حق آبه و اراضی سه هکتاری عشایر مغان که سال‌های متمادی دغدغه مالکیت داشته‌اند با توجه به بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام یافته چهارچوب واگذاری بزودی آماده می‌شود و  همزمان با واگذاری واحدهای دامپروری، اقامتی و تجاری این اراضی نیز با صدور سند واگذاری قطعی می‌شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه عشایر همیشه برای ما عزیز و قهرمان هستند، گفت: آنها با تلاش خود بخشی از نیازهای کشاورزی، دامی و باغی استان و کشور را تامین می‌کنند و باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند.
او افزود: گرچه بر اساس مصوبه دولت انتقال اراضی در طول یک سال انجام می‌شود اما ما پیگیر و مصمم هستیم که اهالی این روستاها کشت اول بهاره را در زمین‌های خود انجام دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار