دادستان مرکز آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم توجه به وضعیت خانوادگی در روند بررسی عفو و بخشودگی

1399/07/30 - 17:01 - کد خبر: 29338
بابک محبوب علیلو

نصر: دادستان مرکز آذربایجان شرقی گفت: در بررسی روند عفو و بخشودگی محکومان، وضعیت خانوادگی محکوم علیه مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش نصر، بابک محبوب علیلو در نشست ویدیو کنفراسی معاون قضائی رئیس قوه قضائیه با دبیران و کارشناسان کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان‌ها، حول محور عفو بخشودگی مجرمان و حبس زدایی، بر سیاست‌ها تحولی قوه قضائیه در خصوص بهره مندی هدفمند و موثر از ظرفیت عفو  تاکید کرد.
وی اظهار کرد: آثار و تبعات اجتماعی و امنیتی ناشی از ارتکاب جرم در روند بررسی عفو و بخشش باید مد نظر قرار بگیرد، چرا که این موضوع می‌تواند مشکلاتی برای جامعه ایجاد کند.
به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، وی گفت: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و مشکلات موجود برای خانواده زندانیان، مدنظر قرار دادن وضعیت خانواده محکوم علیه می‌تواند موثر باشد.
علیلو با اشاره به وجود برخی بیماران صعب العلاج یا لاعلاج در زندان‌ها، گفت: با توجه به این‌که در مواردی بیماران صعب العلاج و غیرقابل علاج نمی‌توانند از امتیازات سایر نهادهای ارفاقی استفاده کنند، فراهم کردن بستر و زمینه برای امکان بهره مندی این قبیل از محکومان از ظرفیت عفو و رافت اسلامی مفید به نظر می‌رسد.
انتهای پیام/

پژوهشیار