فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی؛

تعامل پلیس و رسانه‌ها موجب ارتقای حس امنیت در جامعه می‌شود

1399/07/30 - 15:11 - کد خبر: 29330
سردار حسین عبدی

نصر: فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش تعامل پلیس و رسانه ها، موجب ارتقا اعتماد عمومی، حس امنیت و افزایش همدلی در حل مشکلات می‌شود.

به گزارش نصر، سردار حسین عبدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل و بازرسان خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: توجه به پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگ‌ سازی مناسب در جامعه از لازمه‌های تامین و ارتقای احساس امنیت اجتماعی است که تعامل سازنده رسانه و ناجا می‌تواند زمینه این مهم را فراهم کند.
وی بر ضرورت تعامل سازنده و دوسویه رسانه و نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: انتقال آرامش و احساس امنیت به جامعه با تکیه بر تعامل بین رسانه و پلیس امکانپذیر است.
سردار عبدی گفت: نیروی انتظامی با پیشگیری و مبارزه با انواع جرایم در زمینه ایجاد ارتقا امنیت و احساس آرامش مردم تلاش می کند که یکی از راه های رسیدن به این اهداف انعکاس اخبار این نیرو است.
وی با بیان این که تعامل رسانه ها با نیروی انتظامی، نقش مهمی در تامین امنیت دارد، افزود: انعکاس اخبار و اطلاع رسانی و آگاه سازی همراه با شفاف سازی برای مردم به طور قطع در اذهان عمومی تاثیر گذار بوده و موجب احساس امنیت در آنها می شود.
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی ادامه داد: رسانه ها به دلیل ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم نقش بسزایی برای ایجاد آرامش در جامعه ایفا می کنند که این مهم با افزایش همکاری پلیس و خبرنگاران برای ایجاد محیطی امن در جامعه بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار کرد: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی اصلی ترین نهاد حافظ نظم و امنیت عمومی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی را عهده دار است لذا پیش از هر سازمان دیگری نیازمند همراه سازی و جلب افکار عمومی هستیم.
سردار عبدی بااشاره به اینکه پل ارتباطی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه از طریق معاونت اجتماعی است، گفت: در حوزه اطلاع رسانی نیاز به همکاری و تعامل بیشتر داریم.
وی به برگزاری دوره های آموزشی مشترک با خانه مطبوعات استان تاکید کرد و افزود: آماده برگزاری کلاس های آموزشی سواد رسانه ای در حوزه نیروی انتظامی با همکاری خانه مطبوعات هستیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار