خبر/

ثروتمندترین میلیاردرهای چینی را بشناسید

1399/07/30 - 13:14 - کد خبر: 29315
چین

نصر: بیماری کرونا اگر چه اقتصاد جهان را به هم ریخته است اما اوضاع میلیاردرها در این اقتصاد نه تنها بدتر نشده بلکه ثروت‌های نجومی آنها نجومی‌تر نیز شده است.

به گزارش نصر، بیماری کرونا اگر چه اقتصاد جهان را به هم ریخته است اما اوضاع میلیاردرها در این اقتصاد نه تنها بدتر نشده بلکه ثروت‌های نجومی آنها نجومی‌تر نیز شده است. 
 
مطابق با آمار منتشر شده تعداد میلیاردرهای چینی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ سی درصد رشد کرده و به ۸۷۸ نفر رسیده است. با این رشد فاصله میان چین و آمریکا بیشتر شده چرا که تعداد میلیاردرهای آمریکای ۷۰۰ نفر است. 
 
همچنان و برای سومین سال متوالی جک ما به عنوان ثروتمندترین فرد چینی شناخته می‌شود.
در گزارش مرتبط با این موضوع اشاره شده است که تاکنون سابقه نداشته است که ظرف یک سال این میزان از ثروت در جهان تولید شود.
 
جک ما که عمده ثروت او به واسطه علی بابا است در مدت کرونا ۴۵ درصد پولدارتر شده و ثروت او به حدود ۵۹ میلیارد دلار رسیده است. پس از او پونی ما قرار دارد که مالک پیام رسان فراگیر وی چت است. ثروت او در سال گذشته ۵۰ درصد رشد کرده و به ۵۷ میلیارد دلار رسیده است. 
 
سومین فرد فهرست میلیاردرهای چینی شانشان است که مالک برند معروف آب آشامیدنی نانگ فو است و  ۵۳.۷ میلیارد دلار ثروت دارد. 
 
با وجود همه گیری کرونا چین تنها اقتصاد بزرگ جهان است که توانسته رشد اقتصادی خود را بازیابد.
مطابق با این آمار در سال گذشته هر هفته ۵ میلیاردر به جمع میلیاردرهای چینی اضافه شده است. مجموع ثروت این افراد به ۴ تریلیون دلار می‌رسد که با تولید ناخالص آلمان برابری می‌کند.
 
سوپرمیلیاردرهای چینی در حوزه‌های ارتباطاتی، بازی انلاین، تحویل غذا و وسایل مختلف فعالیت می‌کنند که کرونا ویروس باعث رشد بیشتر آنها شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار