خبر/

بیشترین تلفات جاده‌ای آذربایجان شرقی بعد از اهر متعلق به شبستر است/سنگ‌های معدن مس شبستر کجا می رود؟

1399/07/30 - 12:15 - کد خبر: 29308
حادثه رانندگی

نصر: نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامطلوب جاده‌های این شهرستان گفت: بیشترین تلفات جاده‌ای آذربایجان شرقی بعد از اهر متعلق به شبستر است.

به گزارش نصر، جعفر راستی در گفت‌وگویی اظهار کرد: بزرگترین معضل شهرستان شبستر جاده‌های نیمه تمام است؛ در 72 روستای شبستر یک متر آسفالت به چشم نمی‌خورد؛ شانه خاکی نیست و اگر راننده ای کمی از مسیر منحرف شود محکوم به واژگونی است.
راستی یادآور شد: آقای رئیس جمهور در سفر خود به استان دستور الحاق صوفیان را به عنوان یک پروژه ملی صادر کرد که محور صوفیان تا سلماس که یک سوم پروژه را شامل می‌شود سه سال است تمام شده؛ محور تسوج ناقص و از تسوج تا شبستر هم مطلقا تعطیل است.
وی با بیان اینکه قرار بود پروژه سال 96 به اتمام برسد و بعد از پیگیری‌های متعدد متوقف شده است، افزود: بیشترین تلفات جاده‌ای آذربایجان شرقی بعد از اهر متعلق به شبستر است.
نماینده شبستر در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: معدن مس شبستر تعطیل مخفیانه سنگ‌های معدن را استخراج و از استان خارج می کند.
راستی همچنین بر ضرورت مکانیزه کردن باغات کشاورزی شهرستان شبستر  با توجه به مسائل مربوط به احیای دریاچه ارومیه و کمبود منابع آبی منطقه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه احیای حق و حقوق استان به عهده مدیران ارشد است، تصریح کرد: آذربایجان شرقی در سال 99 در اولویت اعتباری قرار نگرفته، در حالی که ما طرح‌های ملی نیمه تمام بسیاری داریم و شعار دولت هم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.
نماینده شبستر متذکر شد: این اتفاقات ناشی از این است که مسوولان ذیربط به موقع از حق استان دفاع نکرده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار