/اطلاع رسانی/ مدیر عامل شرکت کهن پیشه ، مخترع جوان قالبهای مدولار وافل سقفی:

افزایش روز افزون مصالح ساختمانی بدون صرفه اقتصادی / "وافل بتنی" باعث کاهش هزینه های ساخت می شود

1399/07/29 - 10:31 - کد خبر: 29219
کهن پیشه

نصر: بهترین روش جهت کاهش مصرف بتن و میلگرد در سازه ها در درجه اول کاهش بار مرده سازه ، افزایش حساسیت اولیه در محاسبات و اصلاح الگوی اجرای سازه ها است.

 به گزارش نصر،  مهندس حامد فرهنگ بنام متولد 1368 مدیر عامل شرکت کهن پیشه ، مخترع جوان قالبهای مدولار وافل سقفی ،کارشناس در زمینه تکنولوژی های نوین عمرانی ،دانش آموخته کارشناسی ارشد عمران زلزله  و دانشجوی دکتری مدیریت کسب و کار دانشگاه تبریز است
وی از سال 1393 در زمینه تولید وافل های سفقی با تکنولوژی های نوین اقدام نموده است.
شرکت زیرنظر مدیریت وی در تامین متریال وافل سقفی و سایر متریال ها  ، مصالح و ابزار آلات نوین عمرانی بیش از 6 میلیون متر مربع پروژه های اجرایی اقدام نموده و در حال گسترش زمینه های تولیدی در عرصه  ساخت و ساز می باشد.
 
افزایش قیمت میلگرد و بتن چه تاثیری در ساخت و ساز دارد؟
با توجه به اینکه عمده هزینه مرحله سفتکاری سازه های بتنی و فلزی هزینه آهن آلات و بتن مصرفی می باشد  لذا افرایش روزافزون قیمت فولاد و بتن باعث افزایش چشمگیر هزینه تمام شده و در نهایت قیمت تمام شده ساختمانها می باشد.
 
بهترین روش برای کاهش مصرف میزان میلگرد و بتن بدون کاهش استحکام بنا چیست ؟
بهترین روش جهت کاهش مصرف بتن و میلگرد در سازه ها در درجه اول کاهش بار مرده سازه ، افزایش حساسیت اولیه در محاسبات و اصلاح الگوی اجرای سازه ها می باشد. که استفاده از تکنولوژی های نوین و کاربردیِ عمرانی مطابق با اصول اجرایی بومی و سبک سازی سازه با استفاده از مصالح سبک و نوین در جهت سبک سازی المانهای سازه ای مانند سقف و المانهای غیر سازه ای مانند دیوارها می باشد که سقف وافل در المانهای سازه ای و دیوارهای سبک با بلوکهای سبک و یا پنل های گچی در اعضای غیر سازه ای نمونه ای از آن ها می باشد.

 
قالب وافل چیست؟
وافل در معنای لغوی به سطحی با شبکه های مربعی شکل گفته می شود که نام نوعی کیک اروپایی نیز می باشد که به همین شکل می باشد . در زمینه عمرانی وافل به نوعی قالب و سسیتم سقفی گفته می شود که با ایجاد حفره در سقف باعث حذف بتن های اضافی در سقف گردیده و با کاهش وزن و افزایش راندمان آن امکان ایجاد دهانه های بلند با وزن کم و زیبایی ظاهری و معماری توام را فراهم می کند.

  علت کاهش مصرف میلگرد و بتن در بناهایی که از قالب بتنی استفاده شده است چیست؟
بارزترین علت کاهش مصرف بتن و میلگرد در سقف وافل ایجاد حفره به جهت حذف مازاد بتن مصرفی و کاهش بار مرده سازه و به طبع آن کاهش مصرف میلگرد می باشد، علاوه بر آن اصلاح الگوی اجرا ، پخش بار یکنواخت ، و سختی بالای سقف باعث راندمان بهتر آن در کنترل تغییر شکل های جانبی (مقاومت در برابر نیروی زلزله و یا باد) می شود.
  مزایای سقف وافل را بیان نمایید؟
سقف وافل باعث
الف: کاهش مصرف میلگردو بتن
ب:امکان ایجاد دهانه تا ۱۵متر
ج:امکان استفاده چندین باره از قالبهای وافل و قابلیت بازگشت سرمایه پس از اتمام پروژه
د:امکان حذف سقف کاذب در پارکینگها و مراکز تجاری
ن:عدم لرزش در سقف به علت یکپارچگی و صلبیت بیشتر سقف
و کلی مزایای دیگر می باشد.
 
آیا این قالب های وافل قابلیت چند بار مصرف دارند؟
درصورت تامین قالبهای وافل با کیفیت از تولیدکنندگان مطرح و قابل اعتماد این قالبها (شرکت کهن پیشه ) قابلیت حداقل ۴۰تا ۵۰ بار استفاده را خواهند داشت.
 
معماری در سقف وافل چگونه است؟
با توجه به امکان افزایش دهانه ی مفید بین ستون ها و حذف تیرهای آویز دار از سقف امکان طراحی بدون محدودیت در طراحی معماری به وجود می آید و علاوه بر آن به علت اکسپوز بودن بتن سقف پس از دکفراژ قالبها فضای زیر سقف دارای نمایی زیبا و مستعد برای طراحی کم هزینه و مدرن را برای پارکینگها و سالنهای اجتماعات و مراکز تجاری و تفریحی پدید می آورد.
 
اطلاعات وافل و قالب های بتنی در سایت :
www.kohanpisheh.com

انتهای پیام/

پژوهشیار