مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی:

حفظ آمادگی و برنامه ریزی، دو رکن اصلی در مدیریت بحران است

1399/07/29 - 10:02 - کد خبر: 29216
سیدرضا رهنمای توحیدی

نصر: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در جلسه مدیریت بحران که با حضور مدیران و رؤسای شهرستان ها از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: حفظ آمادگی و برنامه ریزی، دو رکن اصلی در مدیریت بحران است.

به گزارش آژانس نصر، سیّدرضا رهنمای توحیدی در این جلسه که با برودت هوای استان و با هدف بررسی میزان آمادگی در مقابله با بحران های احتمالی در زمستان برگزار گردید،گفت: قبل از بروز بحران می بایست نسبت به پیش بینی چالش ها، روش های مقابله، فلوچارت های تدوین شده و تعیین نفرات مسؤول در این زمینه اقدام گردد.
وی در ادامه با اشاره به افزایش روزانه سه میلیون مترمکعب گاز مصرفی مشترکین هم زمان با برودت هوای استان توضیح داد: احتمال افت فشار گاز یکی از مهم ترین بحران های شرکت در فصول سرد سال می باشد که در حوزه اجرایی علاوه بر لزوم تعمیرات اساسی، بررسی های لحظه ای ایستگاه های گازرسانی، بررسی مناطقی که سابقه افت فشار در آن وجود داشته و جلوگیری از یخ زدگی تجهیزات گاز، در حوزه اجتماعی نیز می بایست ضرورت مدیریت مصرف در سطح مشترکین اطلاع رسانی گردد.
توحیدی درخصوص بحران های سیل و زلزله نیز اظهار داشت: لازم است ضمن بررسی دقیق مسیل ها، ایمنی تجهیزات گازرسانی مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس فلوچارت های بحران مناطق، نفرات کلیدی بر حسب وظایف محوله تعیین و نسبت به تجهیز و حفظ آمادگی های قبلی اقدام گردد.
وی برگزاری مانورهای آموزشی را یکی از راهکارهای مهم در کسب تجربه عملی در زمان بحران دانست و تصریح کرد: با توجه به استقرار مدیریت دانش در شرکت، کلیه کارکنان و نیروهای اجرایی که تجربه مفیدی در حوزه مدیریت بحران دارند با ثبت دانش خود در این سامانه مکانیزه، امکان مدیریت صحیح بحران را فراهم خواهند نمود.
مدیرعامل شرکت گاز استان در پایان یادآور شد: آمادگی قبلی بدون توجه به تجهیزات ضروری، قابل توجیه نیست لذا کلیه مسؤولین اجرایی می بایست از کارکرد صحیح خودروهای امدادی و تجهیزات مورد نیاز اطمینان حاصل نمایند تا ان شاءالله زمستان بی خطری را با جریان مستمر گاز طبیعی پشت سر بگذاریم.
خاطر نشان می­گردد در این جلسه ضمن بررسی چالش های اجرایی در شهرستان ها، تمهیدات و اقدامات مقتضی اتخاذ گردید.
انتهای پیام/

پژوهشیار