فرماندار میانه؛

کشفیات بالای مواد مخدر در شهرستان میانه زنگ خطر است

1399/07/28 - 17:16 - کد خبر: 29194
محمدرضا مشایخی

نصر: معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه میانه، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد کشفیات بالا در داخل شهرستان هستیم، گفت: این امر زنگ هشدار و خطری برای قشرهای مختلف است.

به گزارش نصر، محمدرضا مشایخی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پیشگیری را مقدم بر مقابله، مبارزه و درمان دانست و افزود: باید شعار پیشگیری را با روش های مختلف نهادینه کنیم تا میزان امتناع از مصرف در بین اقشار مختلف را افزایش دهیم که این امر نیازمند همراهی و همکاری مردم و تمامی ادارات و اعضای کمیته های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
فرماندار میانه بر احصای موارد و نارسایی های موجود در حوزه پیشگیری و مقابله با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی، تجارب دستگاه های مختلف و ایجاد مبانی پایه ای و اعتقادی راسخ در بین خانواده ها به تربیت اولادی سالم و صالح کمک کرد که این مساله یکی از اقدامات مهم در حوزه پیشگیری است.
مشایخی با تاکید بر اینکه مردم باید صدای زنگ خطر تهدید جدی مواد مخدر را بشنوند، از ادارات مختلف از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شبکه بهداشت و بهزیستی خواست تا در میان گروه های هدف برای موفقیت در حوزه پیشگیری و مقابله، یاری رسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باشند.
وی خاطرنشان کرد: مرکز «ان ای» ( انجمن معتادان گمنام ) نیز با نقش سازنده خود می تواند در حوزه پیشگیری موثر واقع شود زیرا افراد بهبود یافته می توانند به عنوان الگو در جامعه با انتقال تجربیات خود به قشرهای مختلف از آلودگی آنها به مواد مخدر پیشگیری کنند.
وی علمی، اجتماعی و هیجانی کردن موضوع مواد مخدر را حلقه مفقوده شهرستان و نیازمند دانش ویژه خود خواند و از دانشگاه ها خواست با ورود صحیح به حوزه پیشگیری و حساس سازی مساله، انتظارات شهرستان در بین جامعه هدف را برآورده کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار