خبر/

آکادمی ووشو در آذربایجان‌شرقی افتتاح شد

1399/07/28 - 16:46 - کد خبر: 29192
آکادمی ووشو

نصر: آکادمی ووشو آذربایجان‌شرقی طی مراسمی و با حضور رییس این فدراسیون در تبریز افتتاح شد.

به گزارش نصر، امیر صدیقی روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه آکادمی ووشو آذربایجان شرقی گفت: ووشو آذربایجان شرقی در مدت هفت سال گذشته شاهد پیشرفت، مقام آوری و معرفی نفرات برتری به جامعه ووشو کشور بوده و در ارزشیابی که فدراسیون ووشو هر ساله انجام می دهد هیات ووشو این استان با تلاش های خود رتبه پنجم کشوری را کسب کرد.
رییس فدراسیون ووشو خاطرنشان کرد: با حمایت های مدیر کل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و تلاش های شبانه روزی رییس هیات ووشو استان این آکادمی ووشو در اختیار خانواده ووشو استان قرار گرفت.
وی با اشاره به افتخارات ووشوکاران کشور در میدان های بین المللی اضافه کرد: تجهیزات و امکانات حاضر در آکادمی ووشو آذربایجان شرقی می تواند موجب رشد و شکوفایی بسیار در بین ورزشکاران استان شود.
وی در خصوص سکوی ساندا که در آکادمی ووشو آذربایجان شرقی نصب و راه اندازی شده است، اظهار کرد: این سکو یکی از بهترین و مدرنترین سکوهای ساندا در کشور می باشد که با توجه به وضع اقتصادی کشور و دستور العمل ابلاغی فدراسیون از تجهیزات داخلی و به دست توانمند ایرانی ها ساخته شده است.
صدیقی همچنین در مورد وضعیت تیم ملی ووشو گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور و جهان تمامی رویداد های ورزشی برای سال ۲۰۲۰ لغو شده است و با توجه به اینکه مسابقات به احتمال زیاد از اوایل سال بعد شروع شود، اردو های آمادگی و تدارکاتی برای ملی پوشان ووشو را نیز طبق زمان بندی مسابقات آتی برنامه ریزی خواهیم کرد.
رییس فدراسیون ووشو عنوان کرد: یکی از اولویت های فدراسیون ووشو توسعه همگانی و ارتقای دانش خانواده ووشو شامل مربیان، داوران و ورزشکاران است و در این مدت ۱۰۰ روزه که در خدمت خانواده ووشو بودم بیش از ۶۰ دوره آموزشی برگزار شده است و بیش از چهار هزار نفر در این کلاس ها شرکت کردند که از طرف فدراسیون جهانی ووشو از این فعالیت ها در این برهه زمانی و شرایط بیماری کرونا طی نامه ای از فدراسیون ووشو کشور تقدیر کند.
رییس هیات ووشو آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این مراسم اعلام کرد: هیات ووشو آذربایجان شرقی در سال گذشته با کسب پنج مدال طلا و ۶ نقره و ۶ برنز رتبه پنجم کشوری را کسب کرد و بهترین عملکرد هیات در سال ۹۸ کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر ووشو توسط تیم هیات ووشو شبستر در لیگ برتر ووشو بانوان بود که به نمایندگی از استان در این مسابقات حضور داشت.
عبدالعلی ابراهیمی در خصوص آکادمی ووشو استان که امروز افتتاح شد، اظهار کرد: با حمایت اداره کل  ورزش و جوانان آذربایجان شرقی این مکان ورزشی که قبلا در اختیار رشته ورزشی دیگری بوده با متراژ ۴۷۰ متر مربع و هزینه نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان تجهیز شده و در اختیار ووشو کاران استان قرار داده شد تا در پیشرفت و اعتلای ورزش ووشو استان قدمی برداشته شود.
آکادمی ووشو آذربایجان شرقی در خیابان ششگلان تبریز و باشگاه ورزشی گنجویان واقع شده است امروز دوشنبه با حضور رییس فدراسیون ووشو و مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و رییس هیات ووشو استان افتتاح شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار