مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

مزار شهدا، علما و مبارزان مشروطه در ساماندهی گلزار شهدای ستارخان حفظ می شود

1399/07/28 - 16:26 - کد خبر: 29190
بازدید

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پروژه گلزار شهدا و پارک ستارخان تبریز قرار گرفت.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی امروز دوشنبه در پنجمین روز از دهه وقف در جریان بازدید از پروژه ساماندهی گلزار شهدای ستارخان تبریز و احداث پارک در این محل اظهار کرد: قبرستان قدیمی ستارخان و محل دفن ۱۴۷ شهید که در اوایل جنگ تحمیلی به شهادت رسیده اند، به یک قبرستان متروکه تبدیل شده بود که طبق توافقات مابین سازمان اوقاف و شهرداری تبریز ، قرار بر این شد که با حفظ قبور شهدا و امواتی که در این مکان دفن هستند، بدون تغییر کاربری قبرستان به فضای سبز تبدیل شود. 
وی ادامه داد: در این محل می‌توان کاربری های فرهنگی ایجاد کرد که از جمله از این کاربری ها می‌توان به ایجاد سالن ورزشی و کتابخانه اشاره کرد و همچنین با توجه به اینکه این محل در منطقه کم برخوردار شهر و در حاشیه کوه عون‌بن‌علی قرار دارد، می‌توان با ایجاد فضای سبز و محیطی برازنده هم‌شهریان عزیز، این مکان را سر و سامان داد و اهالی منطقه نیز می‌توانند از این فضا بهره مند شوند.
وی با تاکید بر اینکه با وجود قبور مطهر شهدا فضای معنوی با عطر و بوی شهدا در این مکان ایجاد شده است، عنوان کرد: قصد داریم با ایجاد فضای سبز در این مکان، اهالی منطقه ضمن بهره مندی از فضای پارک ، از حال و هوای معنوی قبور شهدا نیز بهره ببرند.
به گزارش ایسنا ، مدیر کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی متذکر شد: طبق توافقاتی که مابین شهرداری و بنیاد شهید و امورایثارگران انجام شده است، مزار شهدا، علما، شعرا و مبارزان مشروطه با همان وضع موجود باقی خواهد ماند.
وظیفه شناس، شهردار منطقه ۱۰ تبریز نیز در حاشیه این بازدید ضمن تاکید بر حفظ وضع موجود مزار شهدا اظهار کرد: به برکت همکاری اداره اوقاف و طبق هماهنگی که با بنیاد شهید داشته ایم، تقریبا هر ماه و با حضور خانواده های معظم شهدا به این مکان سرکشی می‌شود.
وی ادامه داد: تمامی امورات این پروژه با هماهنگی خانواده های شهدا انجام می‌گیرد و ما خود را خادمین خانواده شهدا می‌دانیم و حتی معجر ها نیز در جای خود باقی خواهد ماند و برای اینکه خانواده شهدا و افرادی که به این قبرستان می آیند معذب نشوند، فضای سبز ایجاد می ‌کنیم لذا هیچ گونه تغییری در قبور شهدا انجام نخواهد شد.
وظیفه شناس در پایان در خصوص هزینه این پروژه نیز گفت: تاکنون در سال ۹۹ و برای فاز اول این پروژه ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است و طبق براوردی که انجام داده ایم، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز برای فاز دوم و تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است لذا کل هزینه این پروژه ۲۰ میلیارد تومان خواهد شد.
انتهای پیام

پژوهشیار