بر اساس گزارش روزنامه معتبر اقتصادی فایننشال تایمز؛

بایدن پیشتاز انتخابات آمریکا

1399/07/28 - 07:53 - کد خبر: 29135
انتخابات آمریکا

نصر: حدود دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نظرسنجی ها از پیشتازی جو بایدن نامزد دموکرات ها خبر می دهد.

به گزارش نصر به نقل از روزنامه معتبر اقتصادی فایننشال تایمز، در حالی که حدود دو هفته به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است ، جو بایدن ، معاون سابق رئیس جمهور ، نامزد حزب دموکرات ، در آستانه رأی گیری از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی جمهوری خواه ، در ایالت هایی که رقابت در آنها مهم است پیشی گرفته است ، هرچند که او در برخی از ایالت ها عقب تر است. در سه ایالت میشیگان ، پنسیلوانیا و ویسکانسین ، جایی که آقای ترامپ در سال 2016 با حاشیه های ناچیز پیروز شد ، نظرسنجی ها نشان می دهد که آقای بایدن با شش امتیاز پیشرو است. این مسابقه در ایالت حساس فلوریدا حتی نزدیکتر است. برخی از نزدیکترین رقابتها در ایالتهایی است که آقای ترامپ در سال 2016 با برتری قاطع تری پیروز شد. کارولینای شمالی و جورجیا هرکدام از 10 انتخابات ریاست جمهوری گذشته در 9 انتخابات به جمهوری خواهان رأی داده اند ، اما به نظر می رسد امسال رقابت ها خیلی نزدیک باشد. وضعیتی مشابه در اوهایو و آیووا وجود دارد ، در هر دو ایالت باراک اوباما در سال 2012 پیروز شد اما آقای ترامپ هیلاری کلینتون را در سال 2016 شکست داد. از دیگر ایالت های معکوس شده می توان به آریزونا ، ایالتی که تنها یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات در 70 سال گذشته برنده شده است ، و تگزاس اشاره کرد که علیرغم برتری همیشگی جمهوری خواهان در انتخابات های گذشته، برتری آقای ترامپ زیر 5% باقی مانده است.


بر اساس گزارش حاصل از نظرسنجی های این روزنامه اقتصادی، در حالی که برای پیروزی در انتخابات 270 رای الکترال لازم است، تا کنون 207 رای برای جو بایدن قطعی به نظر می رسد در حالی که تنها 83 رای قطعی را می توان در حساب دونالد ترامپ قرار داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار