شهردار منطقه دو تبریز خبر داد:

تخصیص ۴۸۰ میلیارد ریال برای احداث تقاطع غیر همسطح شهید ناصر مقدم

1399/07/24 - 16:34 - کد خبر: 29014
باقر خوشنواز

نصر: شهردار منطقه دو تبریز از آغاز عملیات احداث پروژه فرامنطقه ای تقاطع غیر همسطح شهید ناصر مقدم با اختصاص ۴۸۰ میلیاردریال اعتبار توسط این منطقه خبر داد.

به گزارش نصر، باقر خوشنواز که در برنامه زنده تلویزیونی «تبریزیم» سخن می گفت با اعلام این خبر گفت: روگذر شهید ناصر مقدم از پروژه های فرامنطقه ای در حوزه شهرداری منطقه ۳ می باشد که در کمربندی میانی و در راستای شرق و غرب این کمربندی با اعتبار اولیه ۴۸۰ میلیارد ریالی، توسط شهرداری منطقه ۲ اجرائی شده است.

وی احداث این پروژه را در رفع ترافیک کمربندی میانی بسیار موثر قلمداد کرد و درباره مهمترین پروژه در حال اجرای رفع ترافیک شهری حوزه منطقه ۲ نیز گفت: پل همسان کابلی تبریز هم از اهم پروژه های این منطقه بشمار می آید که هم زمان با  احداث آن پروژه مکمل دیگری همچون رمپ جنوب غربی پل اتحاد ملی (متصل کننده کمربندی میانی به مقابل هتل شهریار) و همچنین مسیر اتصالی توانیر به بلوار استاد شهریار دیگر پروژه مکملی که هم زمان با پل همسان کابلی، توسط این منطقه در حال اجراست.
خوشنواز در توضیح سایر پروژه های در حال اجرای شهرداری منطقه ۲ اظهار داشت: پارک ترافیک در جنب پارک اوتیسم ائل گلی که برای آموزش قوانین راهنمائی و رانندگی از سنین کودکی برای کودکان طراحی شده هم توسط منطقه ۲ در حال احداث است.
وی دیگر پارک درحال اجرای منطقه ۲ شهرداری را پارک کودک کوی دادگستری عنوان کرد و افزود: پارک کودک هم با درنظر گرفتن پتانسیل های اوقات فراغت و جنبه های تفریحی، آموزشی و روانی برای کودکان توسط این منطقه عملیاتی شده است که از همفکری مدیران سازمان بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان استان و از سازمان سیما و منظر شهرداری، قدردانی می کنم.
خوشنواز در بخش دیگری از سخنان خود درباره آسفالت ریزی سطح حوزه شهرداری منطقه ۲ نیز  توضیحاتی ارائه کرد.
وی با عنوان اینکه عملکرد آسفالت این منطقه به نسبت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: برای آسفالت ریزی معابر سطح حوزه این منطقه امسال همت مضاعفی بکار گرفته شده و از ابتدای سال تاکنون برای روان سازی تردد شهروندان از معابر شهری، بیش از ۲۸ هزار تن آسفالت استفاده شده است.
خوشنواز جلب رضایت شهروندان را در این راستا بسیار مهم دانسته و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بسیاری از مسیرهای شهرک پرواز از قبیل خیابان بابائی ۱ و ۲، خیابان فردوس ائل گلی و شهید صادقی که متصل کننده حوزه ائل گلی به بیمارستان رازی می باشد و چندین مسیر دیگر سطح حوزه منطقه ۲، آسفالت ریزی شده است.  
شهردار منطقه ۲ تبریز همچنین در توضیح پروژه های به بهره برداری رسیده این منطقه نیز گفت: مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت، خیابان ۱۸ متری اتصالی جاده باسمنج به دروازه تهران و مجموعه خدماتی چند منظوره کارگاه امانی برای استفاده ناوگان خدمات شهری منطقه از پروژه هایی به شمار می آید که به بهره برداری رسیده و بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا از برگزاری مراسم افتتاح این پروژه ها ممانعت کردیم.
خوشنواز در ادامه سخنان خود درباره فعالیت های انجام گرفته از سوی حوزه فضای سبز شهرداری منطقه ۲ هم توضیحاتی ارائه کرده و تصریح نمود: در ۳ مرحله کاشت بهاره، تابستانه و پائیزه ۵۴ هزار و ۵۰۰ اصله نهال درخت و درختچه و یک میلیون و ۲۰۰ هزار بوته انواع گل در پارک ها و معابر سطح حوزه این منطقه کاشته شده است.
شهردار منطقه ۲ تبریز در خاتمه توضیحات خود با توجه به قرار گرفتن در آستانه بارش های برف و باران، از شهروندان خواست به هنگام بارش برف جهت حفظ عمر آسفالت معابر از انجام نمک پاشی جداً خودداری نموده و به هنگام بارندگی، از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند.
انتهای پیام/

پژوهشیار