رییس فدراسیون والیبال کشور؛

رشته والیبال روی برف در کشور راه‌اندازی می‌شود

1399/07/23 - 21:50 - کد خبر: 28958
محمدرضا داورزنی

نصر: رییس فدراسیون والیبال از راه‌اندازی رشته ورزشی والیبال روی برف در مناطق سردسیر و پر برف کشور خبر داد.

به گزارش نصر، محمدرضا داورزنی روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیات والیبال استان اردبیل گفت: با توجه به تصمیم فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات والیبال روی برف در المپیک ۲۰۲۴،  این رشته ورزشی در کشور راه‌اندازی خواهد شد تا تیم ملی ایران در المپیک نماینده داشته باشد.
وی از توجه ویژه فدراسیون به والیبال ساحلی نیز خبر داد و افزود: توسعه والیبال ساحلی از اولویت‌های فدراسیون والیبال است و برای همین خواستار توسعه این رشته والیبال در شهرهای ساحلی ایران هستیم.
وی با اشاره به حضور ۲۰ والیبالست کشورمان به عنوان لژیونر در لیگ‌های برتر جهان بیان کرد: این باعث افتخار است که امروز بازیکنان ایرانی در لیگ‌های معتبر والیبال جهان بازی می‌کنند. 
رییس فدراسیون والیبال اظهارداشت: امروز فدراسیون جهانی اذعان می‌کند که والیبال ایران در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و یکی از قطب‌های والیبال در دنیا ایران است.
داورزنی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های فدراسیون جهانی این است که والیبال رشته اول و محبوب ورزش شود و این شدنی است چرا که در بازی‌های المپیک بیشترین تماشاگر را رشته ورزشی والیبال دارد.
وی ادامه داد: والیبال رشته ورزشی جذاب و محبوبی در ایران است برای همین فدراسیون تلاش کرد برای ایجاد انگیزه در جوانان و نوجوانان اکثر استان‌ها در لیگ دسته یک تیم داشته باشند که اردبیل هم یکی از آنها است.
او با اشاره به تحریم ظالمانه دشمنان و وضع اقتصادی کشور گفت: امروز هزینه‌ها هشت برابر شده اما اعتقاد داریم والیبال از جمله رشته‌های ورزشی است که می‌تواند به لحاظ تامین منابع و هزینه ها متکی به خود باشد.
رییس فدراسیون والیبال افزود: امروز فقط ۲۰ درصد هزینه‌های والیبال را دولت به فدارسیون پرداخت می‌کند و ۸۰ درصد هزینه‌های را خود فدارسیون تامین می‌کند و تلاش می شود ۱۰۰ در صد هزینه‌ها را خود فدارسیون تامین کرده و نیازی به کمک دولت نداشته باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند باید بستر و زیرساخت‌های ورزشی لازم برای بانوان نیز تامین شود تا آنها بدون دغدغه فعالیت ورزشی کنند.
 فدارسیون موافق میزبانی اردبیل برای برگزاری مسابقات جهانی والیبال نوجوانان است  
داورزنی همچنین با اشاره به زیرساخت‌های ورزشی اردبیل افزود: این استان دارای قابیلت و پتانسیل‌های زیادی است و می‌تواند میزبان شایسته و خوبی برای برگزاری مسابقات جهانی زیر ۱۹ سال والیبال شود.
وی اظهارداشت: با موافقت فدراسیون جهانی والیبال مسابقات جهانی نوجوانان با شرکت تیم ملی ۲۰ کشور از پنج قاره قرار است در ایران برگزار شود که برای میزبانی استان اردبیل از این مسابقات باید کارشناسان فدارسیون جهانی والیبال نیز زیرساخت‌های ورزشی و اقامتی اردبیل را تایید کنند.
او گفت: اردبیل در سال‌های اخیر میزبان شایسته برای مسابقات قهرمانی آسیا و لیگ جهانی والیبال بود و تمامی شرکت‌کنندگان و متولیان از نحوه میزبانی این استان اعلام رضایت کردند.
وی اضافه کرد: تماشاگران علاقه‌مند و پرذوق اردبیل و حضور آنها در سالن ورزشی و تشویق تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا و لیگ جهانی نمایندگان فدارسیون جهانی را به وجد آورده بود.
داورزنی ادامه داد: با توجه به اقلیم و آب و هوا، فیزیک بدنی و استعدادها و پتانسیل‌های استان بدون‌شک با برنامه‌ریزی مناسب اردبیل در آینده حرف‌های زیادی در رشته ورزشی والیبال برای گفتن خواهد داشت.
در این مجمع انتخاباتی پیمان مدرس با کسب ۱۵ رای از مجموع ۱۵ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس جدید هیات والیبال استان اردبیل انتخاب شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار