استاندار آذربایجان‌غربی؛

مردم اطلاع کافی از تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ندارند

1399/07/23 - 16:00 - کد خبر: 28947
محمدمهدی شهریاری

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص طرح‌های بازآفرینی شهری گفت: مردم، اطلاع کافی در خصوص تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ندارند که باید این نقیصه با تلاش زیاد برطرف شود.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری سه‌شنبه شب در جلسه بررسی برنامه های بازآفرینی شهرری که با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، افزود: این اطلاع رسانی می تواند زمینه سرعت بخشی به پرداخت تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده شهری را فراهم کند.
وی اضافه کرد: ارتقای کیفیت زندگی در محلات هدف باید در برنامه بازآفرینی شهری محسوس و پایدار باشد و این امر باید با قدرت پیگیری شود.
استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای تحقق کامل برنامه بازآفرینی باید اعتبارات مورد نیاز نیز به طور کامل تخصیص یابد.
وی با بیان اینکه تامین نیازهایی نظیر مدرسه، فضای سبز و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی جزء اولویت‌های بازآفرینی شهری  باشد، ادامه داد: نظارت میدانی مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و تخصیص اعتبارات لازم برای پروژه های بازآفرینی و نیز سرعت بخشی به پروژه های شهرسازی نویدبخش جهش در این حوزه هاست.
شهریاری با اشاره به تبدیل منطقه گلمان به شهر جدید گفت: شرکت عمران شهرهای جدید باید نسبت به سرعت بخشی به روند توسعه این شهر جدید اهتمام جدی داشته باشد.
بنا به این گزارش، اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از ۱۹ بهمن سال گذشته در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می شود.
برای بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار