گفتگوی خبرنگار «نصر» با رتبه 9 کنکور تجربی؛

آموزش مجازی موثر تر از آموزش حضوری است

1399/07/23 - 22:27 - کد خبر: 28929
نفرات برتر

نصر: رتبه 9 کنکور تجربی سال 99 گفت: آموزش مجازی و حضوری هر کدام معایب و محاسن خود را داشتند، آموزش آنلاین حس و حال کلاس و بیرون رفتن از کلاس مدرسه را ندارد اما در عوض فرصت بیشتر برای درس خواندن و در خانه ماندن را دارد که برای همه کنکوری ها موثر است.

به گزارش نصر،"محراب شادی" دانش آموز تبریزی با رتبه 9 کشور در رشته تجربی، گفت: زمانی که کنکور را به تعویق انداختن از عصبانیت 24 ساعت درس نخواندم و تمام کتاب هایم را جمع کردم!
شادی افزود: خودم را برای هر اتفاقی آماده کرده بودم، دانش آموزان  کنکور سال آینده هم سعی کنند خودشان را برای هر اتفاقی آماده و کنترل کنند.
وی گفت: دوران بعد از عید روزانه 7 الی 8 ساعت و از آزمون ها و سوالات شناسنامه دار استفاده می کردم.
 

رتبه 9 کنکور تجربی سال 99 گفت: تفریحاتم برنامه نویسی بود بدلیل علاقه ای که به آی تی دارم، معتقدم یک کنکوری باید برای خودش زنگ تفریح داشته باشد.
وی در رابطه با درس زیست توضیح داد: تست و متن در زیست باید باهم خوانده شود، دانش آموزان به تست های ابهام دار توجه و قت کمی بگذارند و حتما از تست های استاندارد استفاده کنند.
وی ادامه داد: به دانش آموزان توصیه می کنم از دبیران مدرسه استفاده کنند و در مرحله بعدی اگر احساس نیاز کردند می توانند به یکی از آموزشگاه ها برای جبران آن درس ثبت نام کنند.
وی افزود: از منابع مختلف استفاده نکنند و حتما از منابع استاندارد استفاده کنند حتی اگر فرصت داشتند از این منابع چندین بار استفاده کنند.
شادی تاکید کرد: حتما در یک آزمون شرکت کنند و برنامه های خود را طبق همین آزمون جلو ببرند.
وی ابراز داشت: آموزش مجازی و حضوری هر کدام معایب و محاسن خود را داشتند، آموزش آنلاین حس و حال کلاس و بیرون رفتن از کلاس مدرسه را ندارد اما در عوض فرصت بیشتر برای درس خواندن و در خانه ماندن را دارد که برای همه کنکوری ها موثر است.
تفریحات دانش آموزان فرد به فرد متفاوت است و حتما توصیه می کنم برای خود فرصت تفریحات را ایجاد کنند.
میزان مطالعه ساعتی بر حسب هر فرد متفاوت است، سعی کنند به میزانی که نیاز دارند مطالعه کنند.
نیاز نیست که روزانه 12 ساعت مطالعه کنند، فقط به میزانی که به نظر خودشان کافی است مطالعه داشته باشند.
به سطح سوالات و دبیران را در آموزشگاه ها حتما توجه داشته باشند.
برنامه ریزی خودشان را دقیق تر و اهداف خود را تعیین کنند و طبق آن برنامه حرکت کنند.
وی گفت: قرار بود برای زمین شناسی 10 دقیقه وقت بگذارم که حین آزمون مدتش را کم کردم.
شادی گفت: یکی از بزرگترین اشکالات دانش آموزان این بود که روز قبل کنکور سوالات را یکی یکی حل می کردند، توصیه می کنم، هر سوالی را که در آزمون حل می کنند تمرکزشان را روی همان سوال بگذارند.
محراب شادی که عربی را 100، ادبیات 89 و ریاضی را 96 زده بود، گفت: برنامه ام برای آینده اگر خدا بخواهد جراحی مغز و اعصاب است.
انتهای پیام/

پژوهشیار