مدیر کل تامین اجتماعی استان:

بیش از ۵۷ هزار راننده آذربایجان‌شرقی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

1399/07/23 - 13:06 - کد خبر: 28922
جعفر سمساری، مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی

نصر: مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۵۷ هزار و ۷۴ نفر از رانندگان وسائط نقلیه استان زیر پوشش این سازمان هستند.

به گزارش نصر، جعفر سمساری روز چهارشنبه در گفت وگویی افزود: از مجموع افراد فوق تعداد ۳۴ هزار و ۳۹۰ نفر را رانندگان برون شهری و ۲۲ هزار و ۶۸۴ نفر را نیز رانندگان درون شهری شامل می شود که از خدمات درمانی و بیمه ای تامین اجتماعی بهره مند می شوند.
وی اظهار داشت: پرداخت به موقع حق بیمه با دقت در تاریخ برگ های پرداخت حق بیمه در جهت بهره مندی به هنگام از خدمات و نیز معافیت های قانونی افراد تحت پوشش مورد تأکید تامین اجتماعی است تا بدین طریق مشکلی برای سازمان و افراد تحت پوشش به وجود نیاید.
سمساری با بیان اینکه رانندگان درون شهری و برون شهری بر اساس ضوابط مقرر می توانند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و از مزایا و تعهدات قانونی این سازمان برخوردار شوند، ادامه داد: کلیه رانندگان قبلی فارغ از نوع قرارداد بیمه، نوع وسیله نقلیه و محل فعالیت، در اجرای قانون بیمه های اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و بین‌ شهری که تا پایان شهریور سال ۹۷ دارای سوابق بیمه ‌پردازی رانندگان بوده اند، می توانند از قوانین تامین اجتماعی بهره مند شوند.
وی توضیح داد: در این راستا و در صورت پرداخت ۵‏‏/۱۳ درصد حق ‌بیمه در مهلت مقرر قانونی، این بیمه شدگان می توانند از ۵‏‏/۱۳ درصد سهم دولت و هدفمندسازی یارانه ها در دوره های اعتبار کارت هوشمند اعم کارت فعالیت یا اشتغال، به شرط فعالیت در امر حمل و نقل عمومی و احراز سایر شرایط مقرر در قانون بیمه اجتماعی رانندگان و آئین نامه اجرائی مربوطه، برخوردار شوند.
سمساری با تأکید بر اینکه بر اساس قوانین برنامه توسعه، بار مالی ناشی از تصویب قوانین و مقررات باید از جانب دولت و مراجع ذیربط تامین و تخصیص یابد، گفت: جذب بیمه شدگان جدید مشمول کمک دولت، منوط به تأمین اعتبار لازم خواهد بود.
وی یادآور شد: هیچ گونه محدودیتی در عقد قرارداد بیمه با متقاضیان در سازمان تامین اجتماعی وجود نداشته و پیشنهاد می شود رانندگان در چارچوب قوانین بیمه رانندگان، بیمه حرف و مشاغل آزاد و یا بیمه اختیاری تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته و در ادامه بیمه پردازی، در صورت ابلاغ مصوبات جدید، از معافیت های تعیین شده نیز بهره مند شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی مجموع بیمه شدگان این سازمان را ۶۹۷ هزار و ۲۰۴ نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد ۳۹۱ هزار نفر بیمه شده اجباری،۲۷۱ هزار نفر بیمه شده خاص، ۴۴ هزار و ۹۵۳ نفر بیمه قالیباف، ۱۱ هزار و ۲۳ نفر بیمه بیکاری و ۴ هزار و ۴۵۳ نفر توافقی هستند.
هم اکنون در آذربایجان شرقی ۲۸۳ شرکت حمل و نقل کالا، بیش از ۳۲ هزار راننده وسایط نقلیه باری، تعداد ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر و ۶ هزار راننده وسایل نقلیه مسافری فعالیت می کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار