معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

یک هزار و 500 قطعه زمین مسکونی به خانواده ایثارگران آذربایجان‌غربی واگذار می‌شود

1399/07/22 - 15:11 - کد خبر: 28867
سعید اوحدی

نصر: معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تفاهم‌نامه تامین یک‌هزار و ۵٠٠ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن خانواده‌های ‌شهدا و ایثارگران آذربایجان‌غربی به امضا رسید تا زمین برای ساخت واحدها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به گزارش نصر، سعید اوحدی روز سه‌شنبه در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری تامین زمین مسکونی و ساماندهی اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با اجرای این تفاهم‌نامه تحولی بزرگ در جامعه ایثارگری آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: بعد از مساله مسکن، زمینه اشتغال برای ٢ هزار و ٣٠٠ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز در این استان فراهم می‌شود.
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مساله جانبازان شیمیایی سردشت نیز مورد توجه ماست و طی ۴۵ روز آینده به این منطقه سفر خواهیم کرد تا مشکلات این منطقه نیز حل و فصل شود
اوحدی بیان کرد: تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران خارج از برنامه پنجم و ششم توسعه نیز مورد رسیدگی مسوولان و نمایندگان مجلس قرار گیرد تا مشکل این قشر نیز حل شود.
وی با اشاره به اینکه ٩ هزار مرکز درمانی این سازمان در کشور فعال است، بیان کرد: تسویه حساب با مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان به صورت ۴٨ ساعته انجام می‌شود.
استاندار آذربایجان‌غربی نیز در ابن جلسه گفت: مشکل اصلی بحث اشتغال است و باید با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی مشکل اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان را حل کنیم.
محمدمهدی شهریاری ادامه داد: ١٢٠ هزار بیکار در آذربایجان‌غربی وجود دارد و توانستیم با همکاری همه جانبه طی سال گذشته ۴٠ هزار شغل پایدار ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: با جذب سرمایه‌گذاران می‌توان مشکل اشتغال استان را تا حدودی حل و فصل کرد.
وی بیان کرد: خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید با خدمت کردن به این قشر وظیفه خود را به درستی در مقابل این افراد اجرا کنیم.
وی تاکید کرد: مشکلات مسکن، درمانی، بیمه‌ای و مشکل جانبازان سردشت از مهمترین مسائلی هستند که حل آنها نیازمند توجه جدی مسوولان است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: ١٣ هزار فرزند شهید در این استان وجود دارد که باید تلاش شود زمینه اشتغال این افراد فراهم شود.
مهدی فعال بیان کرد: طی ٢٠ سال گذشته ١٨ هزار و ١۴٨ نفر از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان این استان صاحب شغل شده اند.
در ادامه این مراسم تفاهمنامه‌های تامین زمین مسکونی یک‌هزار و ۵٠٠ واحد مسکونی و اشتغال و کارآفرینی ٢ هزار و ٣٠٠ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به امضا مسوولان استانی و بنیاد شهید رسید.
سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ابتدای سفر به آذربایجان‌غربی با استقبال استاندار و جمعه‌ی از مسوولان استانی به مزار شهدای ارومیه رفت و به مقام شامخ شهدا و یادبود شهید باکری و آرامگاه شیخ غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادای احترام کرد و بعد از آن با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه و چند خانواده شهید، جانباز و ایثارگر دیدار کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار