معاون رییس‌جمهوری؛

مطالبات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شود

1399/07/22 - 10:28 - کد خبر: 28825
سعید اوحدی

نصر: معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با حمایت دولت، برخی از مطالبات باقی‌مانده ایثارگران تا پایان دولت پرداخت و مسائل مربوط به این قشر حل و فصل می‌شود.

به گزارش نصر، عید اوحدی روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه افزود: باید در شان و مقام خانواده‌های شهدا و ایثارگران عمل و از ظرفیت سازمان‌ها برای خدمت به این قشر بیش از پیش استفاده شود.
وی اضافه کرد: باید تا پایان برنامه ششم تمامی فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری بالای ٧٠ درصد به استخدام دولت دربیایند که اقدامات لازم در این خصوص انجام گرفته است.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: حدود ٣٠ هزار نفر فرزند جامعه ایثارگری در کشور وجود دارد که از خدمات لازم در حوزه های مختلف بهره‌مند می‌شوند. 
اوحدی با اشاره به اینکه ٢ هزار نخبه ایثارگر و فرزند شهید در کشور وجود دارد، بیان کرد: ٣٠٠ نفر از این افراد در آذربایجان‌غربی هستند که سعی داریم بیشترین بهره را از این قشر در راستای توسعه کشور ببریم.
وی تاکید کرد: باید مشکلات اشتغال و مسکن استان‌ها با همکاری مسوولان آن استان و در داخل خود استان حل و فصل شود. 
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در شرایط سختی قرار دارند و با عزت برای اقتدار کشور در تلاش هستند. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار گفت: در دین اسلام، مقدس‌ترین و ارزشمندترین مقام‌ها، مقام شهادت است. 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ادامه داد: خدمت به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران توفیق بزرگی است که باید قدردان این توفیقات باشیم. 
وی اظهار کرد: باید تلاش شود مشکلات این قشر را برطرف کنیم تا این افراد تحت فشار نباشند. 
استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار گفت: سه هزار فرزند شهید در این استان وجود دارد که بیکار هستند و باید زمینه اشتغال این افراد را فراهم کنیم.
محمدمهدی شهریاری اضافه کرد: با همکاری استانداری و بنیاد شهید باید اقدامات مناسبی برای رفاه حال این قشر صورت گیرد.
وی افزود: آذربایجان‌غربی ١٢ هزار شهید را در راه دفاع از انقلاب اسلامی و کشور تقدیم کرده که خانواده بسیاری از آنان مشکلات زیادی دارند که باید زمینه رفع آن فراهم شود.
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفری یکروزه برای بررسی وضعیت حوزه متبوع خود به آذربایجان غربی سفر کرده است.
آذربایجان غربی ۱۲ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده تقدیم دفاع از نظام اسلامی کرده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار