رییس دفتر رییس جمهوری؛

واعظی: از تلاش روسیه برای آتش بس و خاتمه جنگ در قره باغ استقبال می‌کنیم

1399/07/21 - 22:31 - کد خبر: 28821
محمود واعظی

نصر: رییس دفتر رییس جمهوری گفت: از تلاش‌های روسیه برای میانجیگری تشکر و از آتش‌بس ایجاد شده و خاتمه جنگ در منطقه قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان استقبال می‌کنیم.

به گزارش نصر، محمود واعظی در رشته توییتی در حساب کاربری خود در توییتر افزود: منطقه ما ظرفیت‌های لازم برای حل‌وفصل مشکلات و تضمین صلح و امنیت را داراست. گفت‌وگوهای مسکو با وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان نشانه خوبی از ظرفیت‌های قدرت‌های مستقل منطقه‌ای است و ایران با تمام امکانات آماده مساعدت و همکاری در روند صلح و ثبات بر اساس قوانین بین‌المللی است.
واعظی اظهار داشت: از تلاش‌های روسیه برای میانجیگری تشکر و از آتش‌بس ایجاد شده و خاتمه جنگ استقبال می‌کنیم. امیدواریم گفت‌وگوهای صلح هر چه سریعتر آغاز شود و نتایج حاصل از مذاکرات مطابق با حقوق شناخته‌شده بین‌المللی دو کشور باشد تا منجر به جنگ دیگری نشود.
به گزارش ایرنا، وضعیت منطقه جدایی‌طلب قره باغ از ششم مهر (۲۷ سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به آغاز جنگ متهم کرده‌اند.
جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار