فرماندار مراغه؛

صف های نان در مراغه کوتاه می شود

1399/07/21 - 16:35 - کد خبر: 28802
نانوایی

نصر: فرماندار مراغه گفت: برخی نانوایی‌های این شهرستان برای حذف صف‌های طولانی و رفع مشکل نان به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش نصر، علی موسوی حسینی با اشاره به افزایش سهیمه آراد برخی نانوایی‌ها افزود: مردم نگران کمبود آرد و نان در شهرستان نباشند و به شایعات توجه نکنند.
وی گفت: ذخیره آرد به اندازه کافی در شهرستان وجود دارد و شایعه سازی‌ها و جو روانی ایجاد شده موجب صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌های لواش پز شده است.
موسوی حسینی ادامه داد: در خصوص نانوایی‌های سنگگ پز، بربری، نان روغنی و فانتزی در شهرستان هیچ مشکلی نداریم و تنها در نانوایی‌های لواش پز شاهد تجمع و صف‌های طولانی هستیم که با اتخاذ تدابیری در حال حل شدن است.
فرماندار مراغه اضافه کرد: به زودی در تمامی سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های محلات نان لواش توزیع خواهد شد انتظار داریم مردم  همکاری‌های لازم را داشته باشند و به اندازه نیاز نان تهیه و مصرف کنند.
موسوی حسینی افزود: تعطیلی خودسرانه تعدادی از نانوایی‌ها در روز اربعین، شایعه افزایش قیمت نان و کمبود آرد در شهرستان از جمله دلایل ایجاد صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها در چند روز اخیر بود اما اکیپ‌های بازرسی در شهرستان فعال هستند و با نانوایی‌ها در صورت تخلف به صورت جدی برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: هیچ واحد نانوایی حق تعطیلی خودسرانه را ندارد و در صورت مشاهده لغو پروانه خواهد شد.
 تعداد نانوایی‌های شهرستان مراغه ۴۲۶ واحد است که از این تعداد ۲۴۸ واحد لواش پز، ۷۵ واحد سنگک پز نیمه یارانه ای، ۳۹ واحد بربری پز نیمه یارانه ای، ۵۹ واحد نان روغنی نیمه یارانه ای، ۴ واحد فانتزی نیمه یارانه‌ای و یک واحد نان صنعتی نیمه یارانه ‌ای است.
انتهای پیام/

پژوهشیار