مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی؛

بیش از دو هزار و 100 هکتار نهال و بوته‌کاری در حاشیه دریاچه ارومیه انجام شد

1399/07/20 - 17:00 - کد خبر: 28740
دریاچه ارومیه

نصر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این نهاد یکی از موفق‌ترین ادارات در اجرای طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه بوده، گفت: تاکنون دو هزار و ۱۲۷ هکتار نهال و بوته‌کاری در حاشیه این دریاچه صورت گرفته است.

به گزارش نصر، هادی قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: از این میزان یک هزار و ۷۰۰ هکتار مربوط به بوته کاری همراه با تولید بوته و ۴۲۷ هکتار نیز نهال کاری با تولید نهال بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای کاهش مشکلات حاشیه دریاچه ارومیه و برای جلوگیری از بروز پدیده ریزگردها، ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از این مناطق، آبیاری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: در همین راستا، ۶ پایگاه سنجش فرسایش بادی احداث و نگهداری شده که به صورت مستمر، میزان فرسایش از این طریق پایش می شود.
قاسمی گفت: برای جلوگیری از بروز پدیده گرد و غبار، بیش از ۱۶۲ کیلومتر بادشکن غیرزنده نیز در حاشیه دریاچه ارومیه احداث شده که رقم بسیار قابل توجهی است.
وی از قرق حدود ۲۵۵ هزار هکتار از حواشی دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: در کنار آن، توزیع جو علوفه ای نیز در دستور کار بوده تا مشکلی برای حاشیه نشینان دریاچه ایجاد نشود.
بنا به این گزارش، طرح های احیای دریاچه ارومیه از سال ۱۳۹۴ به همت دولت تدبیر و امید آغاز شده و در مراحل پایانی اقدامات سخت افزاری است.
حوزه حفاظت از منابع طبیعی حاشیه دریاچه از جمله موفق ترین بخش های ستاد احیای دریاچه ارومیه بوده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار