ارمنستان:

تل آویو آتش بیار جنگ قره باغ است

1399/07/20 - 15:34 - کد خبر: 28733
ارمنستان

نصر: مقام‌های ارمنستان و قره باغ امروز در اظهارنظرهایی جداگانه تصریح کردند که تل آویو در تشدید درگیری‌ها و ناآرامی منطقه به شدت فعال است.

به گزارش نصر، رئیس منطقه ناگورنو – قره باغ امروز (یکشنبه) گفت که رژیم صهیونیستی مسئول قتل عام کنونی در جنگ میان جمهوری آذربایجان و نیروهای ارمنی است.
آراییک هاروتیانیان امروز در یک کنفرانس خبری گفت که در جریان درگیری‌های گذشته، مسئولان اسرائیلی نه تنها اطلاع داشتند که از پهپادهای آن‌ها نه برای دفاع بلکه برای حمله استفاده می‌شود، بلکه متخصصانشان نیز پهپادها را هدایت می‌کردند.
وی افزود: مسخره است که مسئولان اسرائیلی می‌گویند از این موضوع اطلاع ندارند. البته که می‌دانند و امروز نیز به تأمین (پهپادهای نظامی) ادامه می‌دهند. اسرائیلی ها مسئول این قتل‌عام هستند. پول بر دنیا حاکم است!
آرتسرون هووهانیسیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان نیز امروز اسرائیل را متهم کرد که در پوشش کمک‌های بشردوستانه، به‌شدت مشغول ارسال پهپادهای رزمی به طرف درگیر با ارمنستان است.
وزیران امور خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در مذاکرات ۹ اکتبر (۱۸ مهر) در مورد یک سند مشترک و برقراری آتش‌بس در منطقه قره‌باغ توافق کردند.
با این حال باکو و ایروان در حالی که هنوز ساعاتی از توافق آتش‌بس میان دو طرف نگذشته بود، یکدیگر را به نقض چندین باره این توافق متهم کرده‌اند.
 طی مذاکرات طولانی‌ای که بامداد شنبه (۱۹ مهر) در مسکو به پایان رسید، طرفین در مورد آتش‌بس در قره‌باغ از ساعت ۱۲: ۰۰ شنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) به توافق رسیدند.
وضعیت این منطقه جدائی‌طلب از ششم مهر (۲۷ سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به آغاز جنگ متهم کرده‌اند.
جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار