گزارش اختصاصی نصر از آئین رونمایی سامانه هوشمند سها؛

« سها » پیشگام آموزش آنلاین در کشور

1399/07/20 - 13:38 - کد خبر: 28724
سامانه هوشمند سها

نصر: آئین رونمایی از سامانه هوشمند آموزش آنلاین (سها) که به همت شرکتی دانش بنیان در دانشگاه آزاد ایلخچی طراحی شده است؛ با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش نصر، در این آئین رونمایی که مسئولان استانی نیز حضور داشتند بر ضرورت حمایت از شرکت های موفق دانش بنیان تاکید شد.


حمایت از سها بدون بدون بروکراسی
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: از طرح تسهیلاتی که ۱۰ میلیارد تومان سهم استان ما است، طراحان این نرم افزار را در اولویت قرار خواهیم داد که بدون بروکراسی اداری تسهیلات لازم در اختیارشان قرار گیرد.
"محمد فرزاد" در آئین رونمایی از سامانه هوشمند آموزش آنلاین (سها) در دانشگاه آزاد ایلخچی، گفت: آموزش آنلاین در کل خوب است و با آمدن کرونا ادبیات آموزش ها تغییر یافت.
وی ادامه داد: اگر کرونا هم تمام شود باز آموزش های آنلاین در ادارات و آموزش های ما خواهد بود.
 
 
فرزاد ضمن تقدیر از طراحان این نرم افزار، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بخشی به نام ایران نوآفرین دارد که حتما در این بخش ثبت نام کنید و در طرح بن واره از مشاوره ۵٠ میلیونی رایگان توسط تیم های قوی استفاده کنید.
وی ادامه داد: از طرح تسهیلاتی که ۱۰ میلیارد تومان سهم استان ما است، طراحان این نرم افزار را در اولویت قرار خواهیم داد که بدون بروکراسی اداری تسهیلات لازم در اختیارشان قرار گیرد.
 

بهره مندی از  "سها" در پلیس
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: پلیس فتا به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش های خود را در قالب آموزش های پلیسی از این سامانه جهت اطلاع رسانی به جامعه هدف خود با اجازه از سلسله فرماندهی انجام خواهد داد.
سرهنگ "محسن محمودی" ضمن تقدیر از دانشگاه آزاد ایلخچی که برای اعتلای پرچم دانش و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند، گفت: پلیس فتا به جهت شرایط پیش آمده کرونایی یک بستری را برای آموزش های آنلاین پیگیر بود که بتواند شگردهای مجرمانه و مسائل آگاه‌سازی عمومی و اجتماعی را به سمع و نظر مردم برسانند.
 
 
وی ادامه داد: رئیس دانشگاه و مرکز رشد دانشگاه این نرم‌افزار را برای ما معرفی کردند تا از لحاظ امنیت سرور و نحوه استفاده کاربران و سایر موارد امنیتی، پلیس فتا این نرم‌افزار را بررسی کرده است و روز گذشته با حضور دانشگاه و بیمه ایران تست این نرم افزار را انجام دادیم که نتیجه خوبی داشت.
محمودی اضافه کرد: پلیس فتا به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش های خود را در قالب آموزش های پلیسی از این سامانه جهت اطلاع رسانی به جامعه هدف خود با اجازه از دانشگاه انجام خواهد داد.
وی افزود: از این نرم افزار برای آموزش‌های عمومی و سمینارها و پیشگیری از جرایم سایبری برای سایر سازمان ها و برای جامعه هدف پلیس ای با فرستادن لینک استفاده خواهد شد.
 
 
محمودی گفت: از آقای فرماندار میخواهم استارت این برنامه را از اسکو شروع کنند.
وی در پايان گفت: نهایت تقدیر وتشکر را از این جوانان نخبه دارم و به عنوان یک مسئول دسته این سربازان کوچک ولایت را میبوسم و از این ها حمایت می کنم.
 
 
« سها » محصول نخبگان دانشگاه آزاد ایلخچی
این نرم افزار که توسط شرکت داده گستر نگین آرا مستقر در دانشگاه آزاد ایلخچی متشکل از دانشجویان این دانشگاه تهیه شده است، از فردا دوشنبه در کل کشور آغاز به کار خواهد کرد.
"آرش رنجبران" در این خصوص گفت: سامانه "سها" مخفف سامانه هوشمند آموزش آنلاین است که یک سامانه با کیفیت ارتباط مجازی، هوشمند و پیشرفته است که جهت آموزش آنلاین استفاده خواهد شد.
 
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی ادامه داد: با عنایت به تصمیم مسئولین این نرم‌افزار از روز دوشنبه فردا، بیست و یکم مهر ماه اولین جلسه رسمی با حضور همه معاونین و سایر بخش های دانشگاه آزاد در کل کشور آغاز خواهد شد.
رنجبران افزود: پلیس فتا مرحله اول این نرم‌افزار را بررسی کرده است.

 
 
وی اضافه کرد: امیدواریم وظیفه‌ای که در گام دوم انقلاب برای دانشگاه‌ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین شده است بتوانیم یک گام از این بیانیه را ایفا کرده باشیم.
در این مراسم از لوگوی سامانه هوشمند و آموزش آنلاین سهام رونمایی و از چهار نفر طراحان این نرم‌افزار توسط دانشگاه آزاد ایلخچی تقدیر شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار