باکو:

حملات موشکی ارمنستان به گنجه ۵ کشته و ۱۷ زخمی بر جای گذاشت

1399/07/20 - 09:36 - کد خبر: 28695
گنجه

نصر: وزارت حادث غیرر مترقبه جمهوری آذربایجان اعلام کرد : حملات موشکی بامداد امروز ( یکشنبه ) نیروهای ارمنی به شهر گنجه ۵ کشته و ۱۷ مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش نصر، گنجه دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان در ۳۶۸ کیلومتری باکو پایتخت قرار دارد.
بر اساس بیانیه وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان بر اثر اصابت موشک به یکی از ساختمان مسکونی چند طبقه تاکنون پیکر ۵ تن جان باخته از ساکنان و نیز ۱۷ نفر زخمی از زیر آوار بیرون آورده شده است .
بنا به این گزارش حملات موشکی نیروهای ارمنی به گنجه همچنین خساراتی به دیگر واحدهای مسکونی و خدماتی این شهر وارد کرده است ‌ . 
در حال حاضر عملیات امدادی برای بیرون آوردن دیگر ساکنان این ساختمان از زیر آوار ادامه دارد.
ساعاتی بعد از انتشار این خبر وزارت دفاع ارمنستان حملات موشکی به گنجه را تکذیب کرد.
با وجود توافق وزیران امور خارجه ارمنستان و آذربایجان در دیدار جمعه گذشته در مسکو در باره برقراری آتش بس از ساعت ۱۲ روز شنبه ، گزارش‌های رسیده از ادامه درگیری های شدید شب گذشته و بامداد امروز در منطقه مورد مناقشه قره باغ حکایت دارد.
مذاکرات وزرای خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه روز گذشته(جمعه) پس از حدود ۱۲ ساعت به جنگ ۱۲ روزه پایان داد و طرفین در مورد یک سند مشترک و برقراری آتش‌بس در منطقه قره باغ توافق کردند. طی این مذاکرات طولانی که بامداد روز شنبه در مسکو به پایان رسید، باکو و ایروان در مورد آتش بس در قره باغ از ساعت ۱۲:۰۰ شنبه ۱۰ اکتبر(۱۹ مهر) توافق کردند.
همچنین بر اساس بیانیه مشترک صادره در پایان این نشست، ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجیگری مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا مذاکرات اساسی را با هدف دستیابی به یک توافق صلح آمیز در اسرع وقت ادامه خواهند داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار