شرط عبور از گرانی و مشکلات اقتصادی

1399/07/19 - 16:11 - کد خبر: 28675
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: امام جمعه تبریز گفت: در شرایط کنونی؛ کشور درگیر یک جنگ بی سابقه اقتصادی است که با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی و داشتن روحیه انقلابی و جهادی در مسئولان می توانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه دولت، حاکمیت و مردم درگیر یک جنگ اقتصادی بی سابقه است، اظهار داشت: این جنگ بی رحمانه ترین موضوع در تاریخ ایران حتی در تاریخ جهان است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه ۵۰ درصد سنگینی وزن شرایط دشوار امروز را تحریم های اقتصادی بر عهده دارند، گفت: اما نکته حائز اهمیت این است که سهم ۵۰ درصد دیگر را باید در داخل کشور جستجو کنیم. وی تاکید کرد: تجربه های گران سنگ مردم در جنگ نظامی ۸ ساله، جنگ ۴۰ ساله امنیتی، جنگ ۴۰ ساله فرهنگی نشان میدهد ما میتوانیم در این جنگ هم پیروز شویم به شرطی که برای رفع مشکلات اقتصادی چاره جویی واقعی کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مکرراً راهکارهای برون رفت از این شرایط در بیانات مختلف رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و در سیاست های اقتصاد مقاومتی بیش از ۱۰ سال است که مطرح می شود.
امام جمعه تبریز کنترل رشد حجم نقدینگی و جهت دهی به آن را یکی از این راهکارها دانست و ادامه داد: اتخاذ تصمیمات هماهنگ و روشن و غیر عجولانه در مهار قیمت ها، لزوم هدفمندی سازی نظام تعرفه ای، کاهش هزینه های رسمی و غیر رسمی واردات، مبارزه موثر و هماهنگ سه قوه با فساد اقتصادی، تمرکز بر تمامی ابزارهای موجود در قانون هدفمند کردن یارانه ها، اجرایی شدن بسته حمایتی از تولیدکنندگان، ثبات در بازار ارز، ثبات در سیاست های تعیین نرخ سود، پرهیز از درگیری های سیاسی بی بهره و بی اثر، اتخاذ تدابیر سنجیده و هماهنگ در اداره بازار سرمایه و بورس و برخورد جدی دولت، قوه قضاییه با مسئولان و دستگاه هایی که در بوجود آمدن وضع موجود مقصر هستند از جمله این راهکارها است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: این راهکارهایی که اشاره شد یک پیش نیاز و غیر قابل انکار هم دارد و آن عبارت از این است که باید روحیه جهادی و مدیریت جهادی در مسئولان ما باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: این انتظار را در شکل بهتر در تشکیل دولت جوان حزب اللهی و انقلابی می توانیم دریابیم و جستجو کنیم. وی خاطرنشان کرد: البته این به معنای این نیست که الان نمیشود جستجو کرد؛ راهکار روحیه مدیریت جهادی اگر باشد میتوانیم از این مشکلات و گرانی عبور کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار