نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت فرهنگ سازی و ترویج وقف‌های فرهنگی و علمی

1399/07/19 - 14:47 - کد خبر: 28663
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت فرهنگ سازی و ترویج وقف‌های فرهنگی و علمی تاکید کرد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین وقف چهار اثر استاد بخت شکوهی، اظهار کرد: 27 صفر مصادف با آغاز هفته وقف بوده و جا دارد که در این رابطه بیش از پیش فرهنگ سازی شود.
وی با بیان این‌که وقف کردن باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود، افزود: باید فرهنگ سازی شده و علاوه بر سایر زمینه‌ها، وقف در امور فرهنگی، امور تحصیلی، حوزه‌های علمیه و علم و فناوری نیز مرسوم شده و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر این‌که موقوفات بسیاری داریم اما در اکثر موارد نیت‌های مشابهی دارند، گفت: باید در ارتباط با سایر فعالیت‌های فرهنگی، علمی و حوزه‌های علمیه نیز وقف توسعه یابد و فرهنگ سازی شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که وقف آثار استاد بخت شکوهی در حقیقت وقف فرهنگی است و ارزش بسیاری دارد، ادامه داد: استاد بخت شکوهی فضایل بسیاری داشت و دانسته‌هایش را به دیگران می‌آموخت، ایشان بسیار رئوف بوده و مهم‌تر از همه، تعهد داشتند.
وی خاطرنشان کرد: عشق و علاقه‌ی استاد بخت شکوهی به نظام و رهبری نیز یکی از ویژگی‌های برجسته ایشان بود.
به گزارش ایسنا، طی آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، چهار اثر فاخر استاد بخت شکوهی وقف عتبات عالیات شد.
ابراهیم بخت‌شکوهی فرزند میرزا محمدحسین و متولد ۱۳۲۰ در محلهٔ امیرخیز تبریز است. وی از همان کودکی به خوشنویسی علاقه‌مند بود. بخت‌شکوهی شاگرد حسن هریسی و حسین رسام حقیقی بوده و مدتی در نزد غلامحسین امیرخانی به تکمیل هنر خود پرداخته ‌است. بخت‌شکوهی در سال ۱۳۵۸ خورشیدی موفق به دریافت مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران شد و طی سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۶ خورشیدی به مدت یک دهه رئیس انجمن خوشنویسان تبریز بود. وی در سال ۱۳۸۵ خورشیدی در حین دوچرخه‌سواری براثر سانحه‌ای دار فانی را وداع کرد و در قطعهٔ هنرمندان وادی‌رحمت تبریز به خاک سپرده شد. از شاگردان معروف وی می‌توان به حسن کرمانی، میرحسین زنوزی، داود نیکنام و مسعود رعنایی اشاره کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار