وضع وخیم آذربایجان شرقی؛

میزان رعایت فاصله اجتماعی در تبریز زیر ۶۰ درصد است

1399/07/19 - 09:50 - کد خبر: 28628
کرونا

نصر: معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تبریز زیر ۶۰ درصد است.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی با تاکید بر اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی، رمز کنترل بیماری کرونا است افزود: شرایط آذربایجان شرقی در بدترین وضعیت از نخستین روز شیوع ویروس کرونا تا به امروز است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی ۵ درصد جمعیت کشور را  به خود اختصاص داده است گفت: متاسفانه آمار ابتلا در استان در مقایسه با متوسط کشوری زیاد و اوضاع استان وخیم است.

دکتر درستی ادامه داد: شرایط کرونایی آذربایجان شرقی، بسیار نامناسب است به طوری که بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی اظهار کرد: اگر شرایط کنترل نشود، وضعیت بدتر  هم خواهد شد و با ادامه روند افزایش بیماری در آینده نزدیک برای ارائه خدمات درمانی به سایر بیماران همچون سرطانی ها، دیالیزی‌ها و بیماران خاص با مشکل مواجه خواهیم شد.

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در سه روز گذشته اکیپ‌های مختلف در تبریز مستقر شدند و نظارت‌های لازم را انجام دادند که بر اساس گزارشهای  واصله میزان رعایت فاصله گذاری در این کلانشهر زیر ۶۰درصد است و مشکل جدی است.

درستی ادامه داد: حتی در مطب‌های پزشکان تبریز و مناطق مختلف استان نیز این فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود و زیر ۵۰درصد است، باید از پزشکان درخواست شود ساعات حضور خود در مطب را افزایش دهند تا حضور بیماران در مطب کنترل و از ازدحام خودداری شود.

وی گفت:در داروخانه‌های این کلانشهر و شهرهای استان نیز در قسمت داخلی برای شاغلان، دستورالعمل های بهداشتی رعایت می‌شود، ولی در بخش بیرونی که ارباب رجوع حضور دارد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی زیر ۴۰ درصد است.

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در آرامستان‌ها نیز  ۶۰درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند، ولی فاصله گذاری اجتماعی زیر ۵۰ درصد است، ضمن اینکه در نانوایی‌ها میزان فاصله گذاری اجتماعی در صف ۳۰ درصد و استفاده از ماسک نیز ۵۰ درصد است.

عباسعلی درستی خاطرنشان کرد: در مجتمع‌های تجاری و پایانه‌های مسافربری هم با مشکلات جدی رعایت نشدن فاصله گذاری و استفاده نکردن از ماسک مواجه هستیم که اگر شرایط موجود کنترل نشود، در روز‌های آتی وضعیت تبریز و استان بدتر خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار