فرماندار تبریز در گفت و گو با نصر:

کمبود آرد و نان در تبریز صحت ندارد / برخورد قاطع با حاشیه سازان!

1399/07/19 - 09:13 - کد خبر: 28623
نانوایی

نصر: فرماندار تبریز انتشار هر گونه اخباری مبنی بر کمبود آرد و نان در کلانشهر تبریز را تکذیب کرد.

به گزارش نصر، بهروز مهدوی دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: با وجود اینکه انبارهای غله استان مملو از ذخیره گندم است و سیاست های دولت نیز طبق روال سال های گذشته مبنی بر خرید گندم ادامه دارد ولی برخی افراد شایعه کمبود را مطرح کرده اند که به هیچ وجه صحت ندارد.
وی اضافه کرد: متأسفانه برخی از نانوایی‌های غیرمجاز، به دلیل برخوردهای قانونی اخیر برای ممانعت از فعالیت‌شأن اقدام به حاشیه سازی و ایجاد تشویش و تنش در سطح جامعه با عنوان قطع آرد سهمیه ای کرده‌اند که متأسفانه همین افراد نیز اقدام به گرانفروشی نان کرده‌اند!
فرماندار تبریز با بیان اینکه سرانه آرد تخصیصی به شهرستان کاهش نیافته است اظهار داشت: اگر چه توزیع بر اساس برنامه زمانبندی شده در حال انجام است ولی هر زمان نیز احساس نیاز در بازار باشد امکان توزیع بیشتر را نیز داریم.
وی با تاکید بر اینکه برخی افراد با سواستفاده از این موضوع به دنبال حاشیه سازی هستند اظهار داشت: نانوایی هایی که آرد سهمیه ای دریافت می کنند همچنان طبق روال حتی بدون افزایش قیمت آرد خود را دریافت می کنند ولی برخی نانوایی ها که آزادپز هستند باید آرد را به قیمت آزاد تهیه کنند این موضوع با توجه به کاهش میزان سودشان به فرصتی برای حاشیه سازی تبدیل شده است.
مهدوی با بیان اینکه موضوع آرد و نان یک موضوع استراتژیک و حیاتی است هر گونه حاشیه سازی را به عنوان تهدید آرامش شهروند تلقی و با خاطیان به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی خطاب به مردم تاکید کرد: هیچ کمبودی در تامین آرد و نان مردم نداریم و شهروندان با خیال آسوده طبق روال مایختاج خود را خریداری نمایند.
فرماندار تبریز در پایان از ادارات غله ؛ صمت؛  تعزیرات و اتحادیه نانوایی ها خواست تا با نظارت دقیق و به موقع مقابل هرگونه سو استفاد، حاشیه سازی و گرانفروشی را بگیرند.
انتهای پیام/

پژوهشیار