خبر/

نخستین خط موتور دیزل کشور در مشگین‌شهر راه‌اندازی شد

1399/07/18 - 17:40 - کد خبر: 28605
اکبر بهنامجو

نصر: استاندار اردبیل از راه‌اندازی اولین خط تولید موتور دیزل کشور در شهرک صنعتی شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز جمعه در بازدید از شهرک صنعتی حدید مبتکران مشگین‌شهر گفت: شرایط ویژه پیش آمده از بیماری کرونا و نیز شدت گرفتن تحریم‌های یک‌جانبه استکبار جهانی موجب افزایش عزم و اراده سرمایه‌گذار کارخانه کامیون‌سازی جهت قطع وابستگی به خارج از کشور شده است.
وی افزود: اخیرا با همت سرمایه‌گذار این کارخانه و حمایت مجموعه دستگاه‌های متولی میزان تولید انواع قطعات کامیون از ۴۵ درصد به حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر خط ذوب وریخته‌گری و دستگاه‌های پرس ۲ هزار تنی و چهار هزار تنی مخصوص قطعات موتور و بدنه با احداث چهار سالن بزرگ در حال راه‌اندازی می‌باشد.
او همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان سال جهش تولید اظهارداشت: سال گذشته خط بدنه، شاسی و اتاق خودرو توسط رییس‌جمهوری رسما  افتتاح شد و امسال با اختصاص ارز موردنیاز و راه‌اندازی خط تولید موتور شاهد جهشی در صنعت خودروسازی سنگین کشور خواهیم بود.
استاندار اردبیل افزود: راه‌اندازی این واحد بزرگ تولیدی نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه داشته و به ظرفیت عظیمی برای منطقه و کشور تبدیل شده است.
وی گفت: کامیون تولیدی این کارخانه در تیپ‌های مختلف از جمله کامیون‌های دو محور، سه محور، دومحور کشنده ،کمپرسی و اتاق چوب باری و سه محورهای کشنده سنگین و کمپرسی ، باری خدماتی می‌باشد.
مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار