شهردار تبریز خبر داد:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه ساماندهی مقبره دو کمال تبریز

1399/07/16 - 22:30 - کد خبر: 28556
ایرج شهین باهر

نصر: شهردار تبریز از پیشرفت ۷۵ درصدی عملیات اجرایی پروژه نیابتی مقبره دو کمال خبر داد.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر گفت: عملیات اجرایی بلوک یک و چهار پروژه مقبره دوکمال به اتمام رسیده است و قالب‌بندی بلوک سه نیز در حال انجام است که بتن‌ریزی آن در حال حاضر صورت می‌گیرد.
او افزود: بلوک دوم این پروژه در مرحله اسکلت‌بندی است که با تکمیل آن مأموریت شهرداری در ساخت اسکله رواق‌های دوکمال به اتمام می‌رسد.
شهردار تبریز با اشاره به عملیات تکمیلی این پروژه نیز اظهار داشت: تعهد شهردار ی در این پروژه ساخت اسکلت رواق‌های دوکمال بود و سایر اقدامات آن بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان است.
او اضافه کرد: اعتبار اختصاص داده شده برای این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که تا به امروز بیش از یک میلیارد برای آن هزینه شده و با احتساب نوسان‌های اقتصادی، این مبلغ کافی نخواهد داد.
شهین‌باهر خاطرنشان کرد: پروژه مقبره دوکمال، شامل ساخت اسکلت‌های رواق مقبره، پروژه‌ای نیابتی است که شهرداری تبریز در راستای توسعه گردشگری شهری در آن ورود کرده است.
طرح ساماندهی مقبره دو کمال یکی از پروژه‌های نیابتی شهرداری تبریز است که توسط شهرداری منطقه ۱ تبریز در دست اجراست. مدیریت شهری تبریز در سال ۹۸، طی برنامه احیای باغ شهر کهن تبریز، اقدام به بهسازی این مجموعه کرده که عملیات اجرایی پی و اسکلت بتنی مجموعه باغ دوکمال در بلوک‌های ۱ تا ۴ را با خاکبرداری به حجم ۳ هزار متر مکعب آغاز کرد. اعتبار مصوب شورای شهر برای این پروژه ۱۰ میلیارد ریال است که انتظار می‌رود با تکمیل این پروژه، از یک سو بخشی از هویت تاریخی تبریز در حوزه باغ‌شهری بازیابی شده و از سوی دیگر بر سرانه فضای سبز شهر نیز افزوده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار