خبر/

۱۵۶ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی آزاد شدند

1399/07/16 - 12:27 - کد خبر: 28521
آزادی یک زندانی جرائم غیر عمد

نصر: مدیر ستاد دیه استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۵۶ زندانی جرائم غیرعمد در شش ماهه سال جاری از زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش نصر، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه آذربایجان شرقی، رسول تقی پور اظهار داشت: از مجموع زندانیان آزاد شده، پنج نفر به علت حوادث کارگاهی، 114 نفر بدهکار مالی، 37 نفر نیز از زندانیان مهریه و نفقه بودند که آزاد شدند.
وی ادامه داد: کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده، برابر با 56 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که 40 میلیارد تومان آن از طریق پذیرش اعسار(تقسیط) از سوی مراجع قضایی، 9 میلیارد تومان توسط بخشش شاکیان، چهار میلیارد و 70 میلیون تومان نیز از طریق کمک ویژه یا همان کمک بلاعوض و مابقی نیز با پرداخت تسهیلات فراهم شده است‌.
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که در حال حاضر 402 نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند، گفت: از این تعداد 213 نفر در زندان‌ تبریز، 57 نفر در زندان مراغه و مابقی در سایر زندان‌های استان حضور دارند.
تقی پور خاطرنشان کرد: سال گذشته 422 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با پرداخت بالغ بر چهار میلیارد و 900 میلیون تومان به عنوان کمک ویژه ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شدند.
وی با اشاره به اجرای طرح هر هیئت، آزادی یک زندانی توسط هیئت‌های عزاداری استان در قالب کمک‌های مومنانه، گفت: امسال بیش از 40 هیات حسینی و 20 خانواده در این طرح شرکت کرده و موجبات آزادی 27 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کردند.
وی با بیان این‌که طی دو و نیم سال گذشته، 304 زندانی جرایم غیرعمد استان نیز از محل کمک‌ خانواده‌های متوفی آزاد شده‌اند، گفت: تاکنون 629 خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه استان بخشی از هزینه‌های ضیافت و تاج گل را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اهدا کرده‌اند.
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی در پایان گفت: مردم تبریز در راستای صرف هزینه‌های احسان و مراسم ترحیم جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی، جهت جلوگیری از شیوع کرونا، نیازی برای مراجعه به ستاد دیه استان نداشته و می توانند با شماره تماس 04133288428 تماس حاصل کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار