رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

امدادرسانی به ۲۴۵ نفر گرفتار در حوادث جوی طی ۷۲ ساعت

1399/07/16 - 11:15 - کد خبر: 28512
امداد رسانی

نصر: رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر، از امدادرسانی به ۲۴۵ نفر گرفتار در حوادث جوی (آبگرفتگی و بارش برف) طی ۷۲ ساعت گذشته در ١٠ شهر، روستا و سه محورهای کوهستانی ۶ استان خبر داد.

به گزارش نصر، مهدی ولی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ضمن تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته در استان های متاثر از حوادث جوی و اقلیمی افزود: طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از سوی گروه های امداد و نجات، حوادث یادشده مسافران را در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، زنجان، سمنان و کردستان با مشکلاتی همراه کرده بود.
وی ادامه داد: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته ۳۲ نفر از هموطنان و مسافران متاثر از حوادث جوی و اقلیمی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تخلیه آب از ۲۹ واحد منزل مسکونی، از دیگر اقدامات ۲۰ تیم (متشکل از ۶۴ نفر امدادگر و نجاتگر هلال احمر) در خدمات رسانی به هموطنان و مسافران در ۶ استان کشور بوده است.
ولی پور توضیح داد: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته ۹ دستگاه چادر امدادی، ۵۱ تخته پتو، ۲۷۰ قرص نان و ۱۰ کیلوگرم خرما در میان متاثرین از حوادث جوی(آبگرفتگی و بارش برف) توزیع شده است.
وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.
ولی پور گفت: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.
ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار