مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی خبر داد

اشتغال‌زایی برای 271 نفر با اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار

1399/07/15 - 10:40 - کد خبر: 28427
رقیه صادق زاده

نصر: مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان برای 271 نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش نصر، رقیه صادق زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اجرا می‌شود که ناظر این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجری آن معاونت آموزشی جهاددانشگاهی است.
وی با بیان اینکه سهمیه آذربایجان شرقی در این طرح 310 نفر است، به ارائه خلاصه گزارش عملکرد استان آذربایجان شرقی در اجرای این طرح پرداخت.
وی اظهار کرد: 14 مزیت در قالب این طرح در استان ایجاد شده که شامل قالی بافی، بافت تابلو فرش، تولیدات چرمی دست دوز، دوخت لباس و ماسک (پوشاک)، سوزن دوزی (ممقان دوزی)، کیف سازی مدرن، بافتنی های سنتی، عروسک سازی، ملحفه دوزی ، گلیم و ورنی بافی، حکاکی روی فلز نقره، سفالگری سنتی، پرورش قارچ و شیرینی پزی سنتی می‌شود.
صادق زاده در خصوص شبکه‌های ایجاد شده در طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان، گفت: شبکه دوخت با 157 متقاضی تحت پوشش شبکه و شبکه ممقان دوزی (سوزن دوزی) با 33 متقاضی با اجرای این طرح در استان ایجاد شده‌تند.
وی یادآور شد: همچنین با اجرای این طرح برند" خواهران ایمنی" در زمینه ممقان دوزی با 13 نفر متقاضی تحت پوشش در استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در قالب این طرح 16 مورد جلب مشارکت کارآفرینان ، خیرین و ... ، چهار مورد هدایت و مشاوره صاحبان مشاغل خانگی به ارتقاء کمیت و کیفیت محصولات خانگی، چهار مورد کمک به تنظیم برنامههای تولید و فروش، و دو مورد اتصال به بازار و بنگاههای بالادستی انجام شده و 25 پیشران در جهت اشتغال به افراد مختلف کمک می‌کنند.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری در خصوص آمار عملکرد اشتغال ایجاد شده در طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، گفت: از مجموع سهمیه 310 نفری استان، تا کنون برای 271 نفر از زنان سرپرست خانوار در سطح استان در زمینه های خیاطی و پوشاک (لباس ایزوله و ماسک)، نقره سازی سفال و سرامیک، کیف مجلسی، سوزن دوزی، دوردوزی روسری و شال، چرم دوزی، پرورش قارچ، عروسک سازی و ورنی بافی ایجاد شغل شده است.
وی متذکر شد: 39 نفر باقی مانده نیز در مرحله دریافت آموزش‌های لازم و توانمندسازی جهت همکاری با پیشرانان طرح و ایجاد اشتغال هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار