معاون وزیر بهداشت:

تمام عشایر کشور تا پایان دولت، از خانه بهداشت بهره‌مند می‌شوند

1399/07/14 - 21:33 - کد خبر: 28412
علیرضا رئیسی

نصر: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید، تمام عشایر کشور از خانه بهداشت بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش نصر، علیرضا رییسی، عصر دوشنبه در آیین افتتاح خانه بهداشت سیار عشایری در منطقه چاه‌بید شهرستان پاسارگاد از توابع استان فارس که به صورت ویدیو کنفرانس با دستور رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید، افزود: یکی از ماندگارترین و عظیم‌ترین اقدامی که در دولت تدبیر و امید انجام شد، مربوط به حوزه سلامت بود.
وی ادامه داد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در مناطق روستایی کشور هر ماه بیش از ۱۰۰ پروژه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افتتاح، تعمیر و یا تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به جمعیت ۲۲ میلیونی روستاییان و عشایر کشور اظهار داشت: هیچ روستایی با جمعیت یک هزار نفر در کشور وجود ندارد که خانه بهداشت نداشته باشد.
رییسی اضافه کرد: همچنین برای بیش از یک میلیون عشایر کشور نیز برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید، کانکس‌های سیار و چادر عشایر مجهز مانند خانه‌های بهداشت استاندارد، ایجاد شده است.
وی بیان داشت: امروز (چهاردهم مهرماه ۹۹) خانه بهداشت عشایری منطقه چاه‌بید شهرستان پاسارگاد به نمایندگی از ۸۰ خانه بهداشت عشایری کشور به بهره‌برداری رسید و تا پایان سال جاری ۲۰۰ خانه بهداشت عشایری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: راه‌اندازی خانه بهداشت در نقاط عشایری و روستایی در کشور ما در دنیا بی نظیر است و امکان ندارد در دنیا چنین عدالتی در حوزه سلامت مشاهده کنیم که همه مردم روستا و عشایر با استانداردهای سایر مردم جامعه از خدمات سلامت بهره‌مند باشند.
وی افزود: امروز (دوشنبه) با دستور رییس جمهوری ۳۱۳ پروژه در حوزه سلامت در روستاهای کشور و مناطق عشایری به بهره‌برداری می‌رسد.
رییسی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در سال ۹۲ بودجه عمرانی استان فارس در حوزه عشایر ۵۰ میلیارد ریال بود که این رقم هم اکنون ۶ برابر شده است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار