در آیین افتتاح طرح‌های ملی در حوزه روستایی و عشایری؛

روحانی: خدمات به عشایر و روستاییان را تا پایان دولت ادامه می‌دهیم

1399/07/14 - 17:12 - کد خبر: 28403
جلسه

نصر: رییس جمهوری گفت: خدمت رسانی به روستاییان و عشایر را به عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی تا پایان کار دولت دوازدهم ادامه می‌دهیم.

به گزارش نصر، حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در بیست و هفتمین هفته «پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید»، در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی حوزه روستایی و عشایری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با تبریک روز روستا از تلاش‌های انجام شده در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ودستگاه‌های اجرایی برای روستاییان و عشایر تشکر کرد و گفت: تا پایان کار دولت این خدمات را به عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی ادامه می‌دهیم.  
روحانی همچنین از تلاش‌ها و اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای روستاییان تشکر کرد و گفت: از اینکه قرار است تا پایان این دولت ١۵ هزار کیلومتر راه روستایی افتتاح می‌شود، خوشحال هستیم.  
رییس جمهوری همچنین درباره فعالیت‌ها و اقدامات آموزش و پرورش گفت: افتتاح هر روز ١١ کلاس روستایی و ٢٩ کلاس در سراسر کشور برای دولت تدبیر و امید بسیار افتخار آمیز است.
روحانی همچنین با تشکر از اقدامات  وزارت نیرو در حوزه آب و برق، گفت: اینکه روستاییان کشور تا پایان دولت دوازدهم تقریبا ١٠٠ درصد از برق بهره مند خواهند شد و اکنون هم بیش از  ٩٩ درصد از برق برخوردارند برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار آمیز است. 
به گفته رییس دولت تدبیر و امید،  برق رسانی ١۵٠ روستا در ۶ ماهه اول سال ٩٩ که اکنون به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد برای دولت بسیار حائز اهمیت است.
روحانی همچنین از تلاش‌های وزارت نفت برای گازرسانی به روستاهای کشور گفت: می‌توانیم به مردم اعلام کنیم که برق رسانی و گازرسانی به روستاهای کشور تا پایان دولت دوازدهم، تکمیل و آخرین گام‌های آن برداشته می‌شود.
  رییس جمهوری افزود: البته یکی دو استان مانند سیستان و بلوچستان در این مسیر از ابتدا عقب بوده‌اند که در این آمارها مدنظر نیست.
رییس دولت تدبیر و امید همچنین از وزیر و مدیرانی و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به خاطر توسعه «عدالت ارتباطات» در روستاهای کشور تشکر کرد. 
روحانی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن گفت: این بنیاد و رییس آن همواره در کنار روستاها و حوادث غیرمترقبه و شرایط سخت در شهرها و روستاها حضور فعال و ارزشمند داشته و اقدامات این بنیاد برای روستاییان و همچنین شهرها ماندگار است.
انتهای پیام/

پژوهشیار