سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان؛

تشکیل ۲۷.۷ میلیارد ریال پرونده تخلفات لاستیک خودرو در آذربایجان‌شرقی

1399/07/13 - 11:08 - کد خبر: 28292
یوسف پایدار

نصر: سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تداوم نظارت‌ها بر توزیع لاستیک‌های دولتی و حواله‌ای گفت: بازرسی ها در زمینه لاستیک به تشکیل پرونده‌های تخلفاتی به ارزش بیش از ۲۷.۷ میلیارد ریال در استان منجر شده است.

به گزارش نصر، یوسف پایدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار  با بیان اینکه به منظور بررسی مسائل و مشکلات فرایند توزیع لاستیک برای خودروهای سبک و سنگین در آذربایجان شرقی، پایش و نظارت در این حوزه با جدیت دنبال می شود، اظهار کرد: امسال ۱۴۶ هزار و ۸۸۰ حلقه لاستیک خودروهای سبک و سنگین در استان توزیع شده است. 
وی افزود: در مدت سپری شده از امسال ۵۲ هزار و ۹۳۴ حلقه لاستیک حواله ای و دولتی وارد استان شده و ۷۱ هزار و ۵۰۵ حلقه لاستیک نیز از موجودی های قبلی به متقاضیان عرضه شده است.  
وی با اشاره به اینکه مسائل مرتبط با تحویل لاستیک در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد، افزود: موضوع رسوب برخی لاستیک های حواله ای که امکان فروش وجود ندارد نیز در جریان بازدید از نمایندگی ها مورد بررسی قرار گرفت.
پایدار ادامه داد: امسال ۹۳هزار و ۹۵۶ حلقه لاستیک سبک  سهم آذربایجان شرقی بوده که البته با موجودی های قبلی ۶۵هزار و ۴۰۲ حلقه از این نوع لاستیک عرضه شده و در اختیار مشتریان استان قرار گرفته است.  
وی با اشاره به اینکه ۴۰ نمایندگی فروش لاستیک در تبریز و ۴۰ نمایندگی نیز در شهرستان های آذربایجان شرقی، کار توزیع لاستیک های حواله ای و دولتی را انجام می دهند، گفت: متقاضیان می توانند درخواست خرید خود را در سامانه جامع تجارت به نشانی www.NTSW.ir ثبت کنند.  
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۷ مورد گزارش های مردمی در ارتباط با توزیع لاستیک های حواله ای و دولتی پی گیری شده است، اظهار کرد: امسال ۱۴۶مورد بازرسی از واحدهای تولیدی لاستیک، عمده فروشی، خرده فروشی و انبار لاستیک در آذربایجان شرقی انجام شده است. 
انتهای پیام/

پژوهشیار