خبر/

کاهش محسوس دمای آذربایجان شرقی از یکشنبه تا سه‌ شنبه

1399/07/12 - 13:49 - کد خبر: 28233
باران، بارش باران

نصر: بر اساس اخطاریه‌ی جوی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، از فردا، سیزدهم مهر ماه تا سه روز سه‌شنبه، پانزدهم مهر ماه با کاهش محسوس دما در اکثر نقاط آذربایجان شرقی مواجه خواهیم بود.

به گزارش نصر، بر اساس هشدار جوی سطح زرد (آمادگی)  شماره ٢٩ مورخه امروز شنبه، مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی، با ورود سامانه‌ی بارشی جدید، شاهد رگبار باران و رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد (گاهی تندباد های لحظه ای)، در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

این سامانه‌ی بارشی که منطقه ی اثر آن شامل کلیه نواحی استان است، با مخاطراتی همچون رگبار باران و رعد و برق، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید، در ارتفاعات بارش برف (در مناطق سردسیر احتمال بارش برف و مه) و بارش تگرگ در نواحی مستعد همراه بوده و زمان خاتمه‌ی آن، اواخر سه شنبه  است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌های فصلی و اصابت صاعقه، احتمال سقوط اشیاء و تابلوهای تبلیغاتی و خیزش گرد و خاک (به علت وزش باد گاهی نسبتا شدید) و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی (مخصوصا به دلیل کاهش محسوس دما، رگبار باران و در برخی نواحی بارش تگرگ) دور از انتظار نیست.
توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و اجتناب از سفرهای غیر ضروری و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم صعود به ارتفاعات باید در این مدت مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار