استاندار آذربایجان‌غربی؛

خطر کمبود کادر درمانی آذربایجان‌غربی را تهدید می‌کند

1399/07/11 - 13:00 - کد خبر: 28169
محمدمهدی شهریاری

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: شیوع بیماری کرونا در این استان به اوج خود رسیده و در صورت ادامه روند کنونی و رعایت نکردن شهروندان با کمبود نیروی متخصص انسانی و کادر درمان مواجه خواهیم شد.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری پنجشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به شهادت یک کادر درمانی در شهرستان بوکان در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت مبتلایان کادر درمان به ویروس کرونا مناسب است و مشکلی در این راستا تا به این لحظه وجود ندارد ولی در صورت ادامه روند کنونی و افزایش چند برابری مبتلایان به کرونا با کمبود نیرو در بیمارستان‌ها مواجه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌غربی اخصاص یافته است، افزود: دولت تدبیر و امید عملکرد قابل قبولی در ایجاد زیرساخت‌های درمانی در منطقه داشته ولی در برخی مواقع آمار مبتلایان به کرونا در یک شهرستان به یکباره افزایش می‌یابد که همین موضوع سبب تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های ارومیه طی روزهای گذشته تکمیل شد و طی دستورالعملی از بیمارستان‌های خصوصی خواسته شد تا ۲۰ درصد ظرفیت خود را به بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند.
وی تغییرات آب هوا را یکی از دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا دانست و گفت: مسافرت‌های چند هفته گذشته و برخی موارد دیگر از دیگر عوامل افزایش این آمار است.
شهریاری اما دلیل اصلی افزایش چشم‌گیر مبتلایان به کرونا در استان را بی‌تفاوتی مردم، کاهش حساسیت و عمکلرد ضعیف دستگاه‌های نظارتی عنوان کرد.
وی در پایان با قدردانی از کادر درمان در بیمارستان‌ها گفت: قطع یقین اگر جهاد پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی و کادر درمان نباشد موفقیتی در شکست دادن ویروس کرونا حاصل نخواهد شد.
آذربایجان‌غربی طی روزهای اخیر جزو استان‌هایی با وضعیت قرمز در شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار