خبر/

آیا مرز هوایی ایران و ترکیه دوباره بسته می شود؟

1399/07/10 - 22:02 - کد خبر: 28159
ترکیش ایرلاین

نصر: توقف فروش بلیط توسط سایت ترکیش ایرلاینز از اوایل هفته آینده باعث سردرگمی مسافران شد.

به گزارش نصر، به دلایل نامعلومی سایت ترکیش ایرلاینز از اوایل هفته آینده فروش بلیط بین استانبول و تهران را متوقف کرده است که این موضوع موجب سردرگمی مسافران شد.

لازم به توضیح است اسفند ماه سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا، پروازهای بین ایران و ترکیه متوقف و مرز هوایی بین دو کشور به همراه مرزهای زمینی بسته شد.

با تلاش وزارت امورخارجه و با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه در خرداد ماه، مقامات ترکیه از باز شدن مرز هوایی دو کشور از ۱۱ مرداد ماه (اول آگوست) خبر دادند.

با این حال شرکت ترکیش ایرلاینز در اطلاعیه ای خبر داد که پروازهای ترکیه به تهران از ۲۶ تیر ماه (۱۶ جولای) از سر گرفته می‌شود که به دنبال آن فروش بلیط هم آغاز شد اما پروازی انجام نشد.

در ۱۲ مرداد ماه هم سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز پرواز بین ایران و ترکیه خبر داد و در شهریور ماه هم سایت های خبری از آغاز پروازهای بین دو کشور از ۱۱ شهریور (اول سپتامبر) خبر دادند که باز نتیجه ای نداشت اما بالاخره از چهارم مهرماه مرزهای هوایی بین دو کشور باز شد و شرکت های هواپیمایی توانستند پروازهای مستقیم بین دو کشور را انجام دهند.

حال با بررسی های انجام شده معلوم شد فروش بلیط بین ایران و ترکیه در سایت ترکیش ایرلاینز از اوایل هفته آینده متوقف شده است که این موضوع علاوه بر این که موجب سردرگمی مسافران می شود گمانه زنی های بسته شدن دوباره مرزهای هوایی بین دو کشور را هم تقویت می کند.

لازم به توضیح است پیگیری های نصر در این مورد بی نتیجه ماند که امید است با شفاف سازی موضوع توسط مقامات ذیربط سردرگمی مسافران پایان یابد.
انتهای پیام/

پژوهشیار